بهره برداری از واحد سوم نیروگاه سیکل ترکیبی جهرم

به گزارش مجله بابلسر، واحد سوم نیروگاه بخش بخار سیکل ترکیبی جهرم با دستور ویدیو کنفراسی رییس جمهور افتتاح شد.

بهره برداری از واحد سوم نیروگاه سیکل ترکیبی جهرم

محمدحسن شعبانی، فرماندار ویژه شهرستان جهرم در حاشیه آیین افتتاح این واحد گفت: واحد سوم بخار نیروگاه جهرم به ظرفیت 160 مگاوات امروز وارد مدار شد تا چرخه سیکل ترکیبی این نیروگاه کامل گردد.

او گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی جهرم دارای 6 واحد گازی و سه واحد بخار است که در سال های گذشته هشت واحد نیروگاه وارد مدار شده و واحد سوم بخار مجموعه نیز امروز به شبکه برق کشور متصل شد.

شعبانی مزایای این واحد را تقویت و پایداری شبکه سراسری کشور اظهار داشت و گفت: با افتتاح واحد سوم بخار نیروگاه جهرم موضوع تامین برق شبکه جنوب کشور به ثبات بیشتری خواهد رسید و این نیروگاه با یک هزار و 440 مگاواتی یاری زیادی به پایداری شبکه برق جنوب کشور خواهد نمود.

نماینده عالی دولت در شهرستان جهرم گفت: با سنکرون واحد سوم نیروگاه جهرم، سالانه مجموعا بیش از 700 میلیون مترمکعب در مصرف سوخت صرفه جویی می گردد.

نیروگاه سیکل ترکیبی جهرم با ظرفیت اسمی 1440 مگاوات در کیلومتر 27 جاده جهرم به شیراز، در زمینی به مساحت 100 هکتار واقع شده است.

این نیروگاه شامل 6 واحد گازی V 94-2 هریک به ظرفیت 159 مگاوات، که در حال حاضر همه آن ها در حال بهره برداری بوده و سه واحد بخار هریک به ظرفیت 160 مگاوات که واحد اول بخار در فروردین 97 و واحد دوم بخار در اردیبهشت 98 به شبکه سراسری برق کشور متصل و در حال بهره برداری است، می باشد.

خبرنگاران فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 آبان 1401 بروزرسانی: 6 آبان 1401 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1977

به "بهره برداری از واحد سوم نیروگاه سیکل ترکیبی جهرم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره برداری از واحد سوم نیروگاه سیکل ترکیبی جهرم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید