بهترین جاهای دیدنی لائوس

به گزارش مجله بابلسر، لائوس، کشوری کوهستانی و محصور در خشکی در جنوب شرقی آسیا است که برای مدت های طولانی از جهان منزوی بوده است. سفر به لائوس همانند سفر به گذشته احساس می شود.

بهترین جاهای دیدنی لائوس

در ادامه همراه با ما باشید تا بهترین جاهای دیدنی لائوس را به شما معرفی کنیم.

10. وینگ زای

Vieng Xai

غارهای وینگ زای، شبکه ای گسترده از غارهایی است که در جنگ ویتنام به عنوان شهری پنهان استفاده می شدند. این منطقه محل سکونت ارتش کمونیست بوده است؛ بیش از 23 هزار نفر در این غارها زندگی می کردند؛ این غارهای بخش های مختلفی داشتند که شامل بیمارستان، پادگان نظامی، نانوایی، فروشگاه و حتی سینما بوده است. دولت لائوس امیدوار است تا وینگ زای را به عنوان یک مقصد گردشگری به گردشگران معرفی کند.

9. غارهای پاک او

Pak Ou Caves

غارهای پاک او، در شمال لوانگ پرابنگ در رودخانه میکونگ قرار دارند و به وسیله قایق یا جاده می توان به آن ها دسترسی داشت. این غارها بیشتر برای مجسمه های مینیاتوری بودا در داخل آن ها معروفیت دارند. بیش از هزار مجسمه چوبی کوچک و عمدتا آسیب دیده از بودا در درون غارهای پاک او وجود دارند که در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و منظره ای جالب توجه و تماشایی را خلق کرده اند.

8. وات فو

Wat Phu

وات فو، یک معبد امپراتوری خمر ویران شده است که در دامنه کوه فو کائو در استان چامپاساک قرار گرفته است. این معبد هندو، قدمتی طولانی دارد و باور بر این است که در بین قرن یازدهم و سیزدهم ساخته شده است. وات فو در مقایسه با دیگر معابد این منطقه، کوچک است اما آلاچیق های سراشیبی، سنگ های تمساح اسرارآمیز و درختان بلندی که اطراف را فراگرفته اند، فضایی رازآلود ایجاد کرده اند. امروزه همچنان از این معبد به عنوان یک معبد بودایی استفاده می گردد.

7. فا تات لوانگ

Pha That Luang

فا تات لوانگ به معنای استوپای بزرگ در لائوس است؛ این مکان در مرکز کشور لائوس یعنی شهر وینتیان قرار گرفته است و یکی از مهم ترین بناها در لائوس محسوب می گردد. استوپا، چندین تراس دارد که هر کدام از آن ها نمایانگر حالت متفاوتی از روشن فکری بودایی هستند. پایین ترین سطح، نمایانگر جهانی مادی است و بالاترین سطح، جهان نیستی را نشان می دهد. فا تات لوانگ در قرن شانزدهم میلادی و در محل یک معبد قدیمی دیگر ساخته شده بود. این بنای باستانی در سال 1828 میلادی در طی تهاجم سیام آسیب دیده بود اما در نهایت در سال 1931 میلادی به وسیله فرانسه بازسازی شد.

6. وات زیانگ تونگ

Wat Xieng Thong

در نزدیکی راس شمالی شبه جزیره ای که به وسیله رودخانه های می کونگ و نام خان تشکیل شده است، وات زیانگ تونگ واقع شده است که مهم ترین معبد در استان لوانگ پرابنگ محسوب می گردد. این معبد برجسته در سال 1506 میلادی به وسیله شاه ستهاتیراث ساخته شده بود و در طی پادشاهی لائوس تحت حمایت حکومت سلطنتی بوده است. معبد وات زیانگ تونگ، شامل یک مجسمه درازکشیده و نادر از بودا است که قدمت آن به زمان ساخت معبد باز می گردد. در سال 1931 میلادی، این مجسمه به پاریس برده شد و در موزه پاریس به نمایش درآمد تا اینکه در نهایت پس از گذشت 30 سال، دوباره به لائوس بازگشت.

5. دشت کوزه ها

Plain of Jars

دشت کوزه ها، منطقه بزرگی است که پیرامون شهر فونساوان را فرا گرفته است؛ در آنجا، کوزه های بزرگی که سرمنشاء آن ها شناخته است، در محوطه ای پراکنده شده اند. این کوزه های سنگی به صورت خوشه ای هستند و در خوشه های یکی تا چند صد تایی قرار دارند. ارتفاع و میزان کوزه ها فرق دارد و ارتفاع آن ها بین یک تا سه متر است و همگی آن ها نیز از سنگ ساخته شده اند. هیچ گونه ای تزئینی روی این کوزه ها انجام نشده است و تنها یکی از آن ها، نقش برجسته ای از انسان را روی خود دارد. تحقیقات نشان داده اند که این کوزه های سنگی مربوط به شیوه های تدفین ماقبل تاریخی هستند.

4. سی فان دان

Si Phan Don

سی فان دان که به معنای چهار هزار جزیره است، مجموعه ای از جزایر بسیار زیبا است که در بخشی زیبا از رودخانه می کونگ در جنوب لائوس واقع شده است. به دلیل وجود آبشار خون در این بخش از رودخانه می کونگ، امکان تردد قایق وجود ندارد؛ آبشار خون، مجموعه ای از آبشارهای تند و خروشانی است که حدود 10 کیلومتر طول دارند. در منطقه پایین تر از آبشار نیز جمعیت کوچکی از دلفین های ایراوادی زندگی می کنند که به شدت در معرض خطر انقراض قرار دارند. سه جزیره ای که بیشترین گردشگران را به خود جلب می کنند، جزیره دان دت، جزیره دان خون و دون کونگ است. در اینجا، امکانات رفاهی خوبی وجود دارند و علاوه بر این، تجهیزات کایاک سواری و دوچرخه سواری نیز به اجاره داده می شوند.

3. ونگ وینگ

Vang Vieng

ونگ وینگ، یک شهر کنار رودخانه ای است که در مرکز لائوس و در فاصله حدود 4 ساعته از شمال مرکز واقع شده است. در خیابان اصلی این شهر، خانه های بسیاری برای اجاره وجود دارند که گردشگران می توانند از آن ها بهره ببرند. علاوه بر این، رستوران ها، بارها، کافه ها، آژانس های گردشگری نیز در این خیابان قرار دارند. جاذبه اصلی ونگ وینگ نیز منظره ها تپه ای دراماتیک و خیره کننده ای است که این شهر را احاطه کرده اند. کوهستان سنگ آهکی این شهر، مکان محبوبی در بین صخره نوردان به شمار می فرایند و آن ها می توانند تونل ها و غارهای کاوش نشده زیادی را پیدا کنند. با این حال، محبوب ترین فعالیت در بین گردشگران در ونگ وینگ نیز قایق رانی در راستا رودخانه نم سانگ است.

2. رودخانه می کونگ

Mekong River

رودخانه می کونگ یا مکونگ، بزرگترین رودخانه در جنوب شرقی آسیا به شمار می رود که طول آن به حدود 4350 کیلومتر می رسد. در حقیقت، لائوس بخشی اعظمی از رودخانه می کونگ را در خود جای داده است. از آنجا که راه های کوهستانی و مناسب کم هستند، رودخانه، اصلی ترین راستا حمل و نقل در لائوس به شمار می رود. آپر می کونگ در لائوس، یکی از خیره کننده ترین سفرها در رودخانه را برای گردشگران رقم می زند. بهترین راه برای لذت بردن از سفر خود به رودخانه می کونگ نیز کرایه قایق از هوای زای در مرز شمالی لائوس با تایلند شمالی است و سپس از آنجا به سمت لوانگ پرابنگ حرکت کرد.

1. لوانگ پرابنگ

Luang Prabang

شهر لوانگ پرابنگ، یکی از مجذوب کننده ترین شهرها در جنوب شرقی آسیا به شمار می رود و محبوب ترین جاذبه گردشگری در لائوس محسوب می گردد. تا سال 1975 میلادی و زمانی که کمونیست ها کنترل کشور را به دست گرفتند، این شهر به عنوان مرکز سلطنتی لائوس شناخته می شد. بخش اصلی شهر در شبه جزیره ای بین رودخانه های می کونگ و نام خان واقع شده است. مجموعه ای از معابد با سقف های طلایی، خانه های چوبی و ساختمان های فرانسوی، در خیابان های اصلی شهر دیده می شوند.

منبع: فوت و فن / touropia.com
انتشار: 22 مرداد 1401 بروزرسانی: 22 مرداد 1401 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1938

به "بهترین جاهای دیدنی لائوس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین جاهای دیدنی لائوس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید