بلندپروازی ایرباس خارج از جو زمین ، عکس

به گزارش مجله بابلسر، ایسنا نوشت: شرکت ایرباس طرح هایی را برای ساخت یک ایستگاه فضایی سه طبقه با اتاق های نشیمن دنج و حتی یک گلخانه منتشر نموده است.

بلندپروازی ایرباس خارج از جو زمین ، عکس

طرح مفهومی شرکت ایرباس(Airbus)، یک ایستگاه فضایی با عرض 26 فوت را نشان می دهد که جادارتر از ایستگاه های موجود است و می توان آن را در یک دهه آینده راه اندازی کرد.

ماژول لوپ(LOOP) که برای چهار سرنشین طراحی شده است، سه طبقه دارد که به وسیله یک تونل مرکزی به هم متصل می شوند.

طبقه نهایی قرار است یک سانتریفیوژ باشد که شرایط گرانشی مشابه زمین را ایجاد می نماید و فشار ناشی از بی وزنی را بر بدن انسان کاهش می دهد.

یک ستون که مرکز ساختار ایستگاه را معین می نماید، به عنوان گلخانه ای برای پرورش دادن محصولات کشاورزی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این شرایط در حال حاضر در ایستگاه فضایی بین المللی(ISS) نیز وجود دارد و فضانوردان، سبزیجاتی مانند تربچه را برای شام پرورش می دهند.

یک ستون سه طبقه که در مرکز ساختار ایستگاه قرار گرفته است، به عنوان گلخانه نیز عمل می نماید

برنامه های ایرباس به گونه ای طراحی شده اند که با نسل آینده پرتاب گرهای فوق سنگین سازگار باشند. این پرتاب گرها، بلندترین و قوی ترین موشک هایی هستند که روزی انسان ها را به فضا می برند. از جمله این این پرتاب گرها می توان موشک استارشیپ(Starship) شرکت اسپیس ایکس(SpaceX) را نام برد که در نخستین پرواز آزمایشی مداری خود منفجر شد.

طراحی لوپ شرکت ایرباس در زمانی ارائه می گردد که ایستگاه فضایی بین المللی بسیار فراتر از عمر اولیه 15 ساله خود، همچنان مورد استفاده قرار می گیرد. این رصدخانه به مدت 35 سال به عنوان بزرگترین ایستگاه فضایی مدولار عمل نموده است و انتظار می رود که در سال 2030 از مدار خارج گردد.

شرکت ایرباس در بیانیه ای بیان کرد: ایرباس با تلفیق تجربه گسترده در پروازهای فضایی انسانی با نبوغ و روحیه نوآورانه گروه خود، آماده است گام بعدی را به سوی ساخت ایستگاه فضایی آینده بردارد. لوپ ایرباس، یک ماژول مداری چندمنظوره است.

ایرباس اعلام کرد که این ماژول را در آینده می توان برای اهداف تجاری یا سازمانی و بعلاوه به عنوان جایگزین ایستگاه فضایی بین المللی مورد استفاده قرار داد.

اگرچه این ایستگاه برای میزبانی از چهار نفر طراحی شده است اما می تواند به طور موقت میزبان هشت فضانورد به طور هم زمان باشد.

ماژول لوپ، یک میز راحت برای خدمه خود دارد

هنگامی که ایستگاه در مدار قرار بگیرد، با پوسته بیرونی سفت و سخت خود محافظت می گردد.

ایرباس اضافه نمود: لوپ به گونه ای طراحی شده است که اقامت بلندمدت در فضا را برای ساکنان خود راحت و لذت بخش کند و در عین حال، به پشتیبانی از عملیات کارآمد و پایدار بپردازد. این ایستگاه براساس همه اطلاعاتی طراحی شده است که در طول دهه ها آموخته شده اند و به طور کامل از پتانسیل فناوری های فردا برای حمایت از آینده بشریت در فضا خواه در مدار پایین زمین و ماه، خواه در ماموریت های بلندمدت به مریخ استفاده می نماید.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 3 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1402 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 2053

به "بلندپروازی ایرباس خارج از جو زمین ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلندپروازی ایرباس خارج از جو زمین ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید