افتتاح 129 رشته قنات در خراسان جنوبی ، مرتضوی: امیدواریم با اجرای طرح های آبرسانی جمعیت خراسان جنوبی بیشتر شود

به گزارش مجله بابلسر، معاون اجرایی رئیس جمهور در حاشیه افتتاح 129 رشته قنات در خراسان جنوبی گفت: امیدواریم با اجرای طرح های آبرسانی در خراسان جنوبی جمعیت این استان به بیش از 3 میلیون نفر برسد.

افتتاح 129 رشته قنات در خراسان جنوبی ، مرتضوی: امیدواریم با اجرای طرح های آبرسانی جمعیت خراسان جنوبی بیشتر شود

به گزارش خبرنگار استان های خبرنگاران، ظهر امروز با حضور سیدصولت مرتضوی، معاون اجرایی رئیس جمهور و طی مراسمی، 129 رشته قنات در خراسان جنوبی افتتاح شد.

در این مراسم، مرتضوی قنات های چهارگانه روستای نوفرست را به نمایندگی از 125 قنات دیگر افتتاح کرد. طول این قنات ها به 40 کیلومتر می رسد.

اعتبار این طرح حدود 8000 میلیون ریال بوده که 6800 میلیون ریال آن از اعتبارات دولتی و مابقی از منابع اعتباری این طرح و جهاد کشاورزی تأمین شده است.

مرتضوی در آیین افتتاح این قنات ها گفت: دولت برای تأمین آب در خراسان جنوبی اقداماتی انجام داده و مطالعاتی نیز در این زمینه صورت گرفته است.

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به امکان انتقال آب از دریای عمان و خلیج فارس به خراسان جنوبی، ابراز امیدواری کرد با اجرای طرح های آبرسانی در خراسان جنوبی، جمعیت مهاجر به این استان بازگردند و جمعیت استان به بیش از 3 میلیون نفر برسد.

وی یکی از مزیت های اقتصادی خراسان جنوبی را وجود منابع معدنی در آن بیان کرد و گفت: امیدواریم در آینده نه چندان دور اقتصاد کشور از موضوع نفت به موضوع معادن تغییر کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 تیر 1401 بروزرسانی: 18 تیر 1401 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1905

به "افتتاح 129 رشته قنات در خراسان جنوبی ، مرتضوی: امیدواریم با اجرای طرح های آبرسانی جمعیت خراسان جنوبی بیشتر شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح 129 رشته قنات در خراسان جنوبی ، مرتضوی: امیدواریم با اجرای طرح های آبرسانی جمعیت خراسان جنوبی بیشتر شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید