اعتراضات مختلف در فرانسه

به گزارش مجله بابلسر، معترضان امروز (شنبه) در اشاره نمادین به خون کسانی که در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و نیز در اعتراض به نابسامانی شرایط شغلی کارمندان بخش درمان و بهداشت به ساختمان وزارت بهداشت رنگ قرمز اسپری کردند.

اعتراضات مختلف در فرانسه

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش خبرنگاران، به نوشته روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی، اوریلی ترووه، سخنگوی گروه اتک که این اعتراضات را راهنمایی می نماید، گفت: چندین سال است که کارمندان بخش بهداشت به ما نسبت به کمبود منابع و نیروی انسانی و تجهیزات پزشکی که بتوانند به درستی به مردم خدمت رسانی نمایند، هشدار می دهند.

معترضان در ورودی وزارت بهداشت یک دست نوشته عظیم به شکل یک مدال قرار دادند و نام مدال حقارت را به آن اطلاق کردند تا بر شکست دولت در گوش دادن به نگرانی های کارمندان بخش درمان تمرکزی نموده باشند.

دولت فرانسه پرداخت پاداش به ارزش 1500 یورو را به کارمندان بخش بهداشت در نهادهای دولتی مصوب کرد تا اذعانی باشد به نقش آنها در مقابله با کرونا.

همچنین خبرگزاریآسوشیتد پرس گزارش داد، معترضان از محل منزل سابق لمین دینگ رژه رفته و تظاهرات جداگانه ای در حمایت از کارگران بدون قرارداد نیز برگزار گردید.

هفته گذشته، اعلام شد که دولت فرانسه بعد از 13 سال پیگیری حقوقی، با پرداخت 145 هزار یورو به خانواده دینگ موافقت کرد.

مقامات فرانسه که در هفته های گذشته همزمان با بیرون آمدن کشور از محدودیت های ویروس کرونا نسبت به اعتراضات محتاطانه رفتار می کردند، به هر دوی این اعتراضات مجوز دادند.

با این حال اعتراضات دیگر در پایتخت فرانسه، از جمله تظاهرات ضدنژادپرستی در نزدیکی سفارت آمریکا از سوی لیگ دفاع سیاه آفریقا و نیز اعتراضات دیگری مرتبط با خشونت اخیری که چچنی ها در شهر دیژون درگیر آن بودند، ممنوع اعلام شد.

همچنین طبق گفته پلیس پاریس، گردهمایی دیگری برای اعتراض به بمباران کردستان عراق توسط ارتش ترکیه اختصاص دارد.

یکی دیگر از جنبش اعتراضی که پیروز شد از پلیس پاریس مجوز بگیرد، اصلاحات در برابر خواست های پاریسی ها و اهالی حومه پاریس برای کاهش قدرت خرید بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 727

به "اعتراضات مختلف در فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراضات مختلف در فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید