استکی: روحیاتم طوری نیست که در المپیک فقط شرکت کننده باشیم، بعد از مسابقات قهرمانی آسیا نگاه به بوکس ایران عوض شد

به گزارش مجله بابلسر، سرمربی تیم ملی بوکس مدعی است بعد از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا نگاه به بوکس کشورمان عوض شده است.

استکی: روحیاتم طوری نیست که در المپیک فقط شرکت کننده باشیم، بعد از مسابقات قهرمانی آسیا نگاه به بوکس ایران عوض شد

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، علیرضا استکی سرمربی تیم بوکس کشورمان درباره کسب سهمیه این رشته در المپیک توکیو گفت: اگر مسابقات قهرمانی فرانسه ابطال نمی شد با پنج تا شش سهمیه به المپیک اعزام می شدیم، اما الان با دو نفر می رویم که هر دو، بوکسورهای قابلی هستند و امیدواریم در المپیک بهترین باشند.

وی در ادامه درباره اینکه ازبکستان و قزاقستان حریفان اصلی ایران در المپیک هستند، اضافه کرد: بین شش نفر اول جهان چهار نفر آسیایی هستند و بوکسورهای ازبکستان و قزاقستان هم جزو آنها. در اردن، قزاق ها را بردیم. ما دو باخت و دو برد داشتیم که یک باخت نزدیک بود. ما مشکل داوری در بوکس داریم، نه بازیکن قزاق. قزاق ها لابی قوی دارند و فدراسیون جهانی دست آنهاست.

سرمربی تیم ملی بوکس تأکید کرد: در اردوی ازبکستان چیزی کم نداشتیم و شرایط مان خوب بود. ازبک ها حمایت های خوبی دارند، هزینه ای متقبل نمی شوند و دغدغه اقتصادی ندارند. امیدوارم تدبیری در تمام رشته ها اندیشیده گردد که قهرمانان ما هم دغدغه اقتصادی نداشته باشند.

استکی توضیح داد: از زمان حضور صالحی امیری در کمیته ملی المپیک دغدغه نداشته ایم و همه چیز نسبتاً خوب بوده است. امیدوارم در المپیک هم بدرخشیم.

وی در پاسخ به این پرسش که بوکس چقدر شانس کسب مدال در المپیک دارد، گفت: روحیاتم به گونه ای است که نمی خواهم فقط شرکت کننده باشیم. در مدت دو ساله حضورم در تیم ملی تا کسب مدال جهانی پیش رفتیم. در مسابقات کسب سهمیه اردن سه سهمیه گرفتیم که دو سهمیه به ما دادند. بعد به کرونا خوردیم و بعد از آن اردوهای خوبی داشتیم. ما در قهرمانی آسیا هم درخشیدیم. جدا از بحث مدال شیوه بچه ها طوری بود که نگاه ها به بوکس ایران عوض شد. ما به توکیو می رویم تا بهترین عملکرد فنی و بدنی را داشته باشیم، اما در نهایت همه چیز دست خداست.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 تیر 1400 بروزرسانی: 18 تیر 1400 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1518

به "استکی: روحیاتم طوری نیست که در المپیک فقط شرکت کننده باشیم، بعد از مسابقات قهرمانی آسیا نگاه به بوکس ایران عوض شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استکی: روحیاتم طوری نیست که در المپیک فقط شرکت کننده باشیم، بعد از مسابقات قهرمانی آسیا نگاه به بوکس ایران عوض شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید