از شروع ظهور انسان ها تا کنون، چه تعداد انسان به جهان آمده و روی کره زمین زیسته اند؟

به گزارش مجله بابلسر، پیشبینی می گردد جمعیت دنیا در سال 2022 به 8 میلیارد نفر برسد. این نقطه عطف محققان را بر آن داشته است تا تعداد کل آدم هایی را که از شروع بر روی کره زمین متولد شده اند، تخمین بزنند.

از شروع ظهور انسان ها تا کنون، چه تعداد انسان به جهان آمده و روی کره زمین زیسته اند؟

آن ها تخمین می زنند که 109 میلیارد نفر در طول 192 هزار سال زندگی نموده و مرده اند. نکته جالب بعدی این است که 7 درصد از کل انسان هایی که تا به حال زندگی نموده اند امروز زنده هستند.

این سوالی بود که جمعیت شناسانی مانند توشیکو کاندا و کارل هاوب سعی کردند به آن پاسخ بدهند.

تعیین کمیت کل بشریت مستلزم یک تاریخ شروع تعیین است، زمانی که تصور می کنیم نوع و گونه انسان عمل تکامل یافته و شروع شده.

تکامل یک فرآیند تدریجی است، بنابراین تعیین تاریخ شروع برای نوع بشر کار آسانی نیست. با این حال، یک برآورد عملی این است که از 190 هزار سال پیش، انسان ها، انسان شده بودند!

جمعیت انسان ها در شروع بسیار محدود بود: - فقط 30 هزار نفر.

با در نظر گرفتن این زمینه و چارچوب زمانی، جمعیت شناسان تخمین می زنند که 109 میلیارد نفر در طول 192 هزار سال زندگی نموده و مرده اند. اگر تعداد افراد زنده امروزی را اضافه کنیم، به 117 میلیارد انسان می رسیم که تا به حال زندگی نموده اند.

به عبارت دیگر، به ازای هر فرد زنده امروزی، تقریباً 14 نفر دیگر با ما نیستند.

از 109 میلیارد نفر باید به خاطر تمدنی که در آن زندگی می کنیم تشکر کنیم. زبان هایی که صحبت می کنیم، غذا هایی که می پزیم، موسیقی ای که از آن لذت می بریم، ابزار هایی که استفاده می کنیم و کل دانش ما را تدریجا این آدم ها پایه گذاری کردند. بعضی کمتر، بعضی بیشتر و البته باید بگوییم که تاثیر مخرب بعضی هم بیشتر بوده.

با نگاهی به نمودار بالا، پیش بینی اینکه بشریت در آینده کدام جهت را طی خواهد نمود و اینکه چگونه بر رشد جمعیت در آینده تأثیر می گذارد، سخت است.

تنها در سال 2007 بود که اکثریت انسان ها شروع به زندگی در شهر ها کردند و در سال 2018 اکثریت آنها به اینترنت دسترسی پیدا کردند. در حالی که ما هرگز با 109 میلیارد انسانی که پایه و اساس جوامع مدرن ما را بنا نهادند دیدار نخواهیم کرد، اما هرگز به عنوان یک گونه به این مقدار با هم مرتبط نبوده ایم.

البته برآوردهای دیگری هم در خصوص جمعیت کل انسان ها از شروع وجود دارد، مثلا در یک برآورد ریاضی یک دهه پیش، محققان به عدد 57 میلیارد رسیده بودند.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 24 خرداد 1401 بروزرسانی: 24 خرداد 1401 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1884

به "از شروع ظهور انسان ها تا کنون، چه تعداد انسان به جهان آمده و روی کره زمین زیسته اند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از شروع ظهور انسان ها تا کنون، چه تعداد انسان به جهان آمده و روی کره زمین زیسته اند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید