اجرای گسترده ترین برنامه تعمیر شبکه های برق در سراسر کشور

به گزارش مجله بابلسر، تهران(پانا) - مدیرکل نظارت بر توزیع توانیر بیان کرد برای نخستین بار، فاز اول گسترده ترین برنامه تعمیرات و بازسازی شبکه های توزیع برق در سراسر کشور به صورت همزمان شروع خواهد شد که در این برنامه، شبکه های توزیع به طولی معادل فاصله تهران تا بندرعباس تعمیر و بازسازی خواهد شد.

اجرای گسترده ترین برنامه تعمیر شبکه های برق در سراسر کشور

به گزارش روابط عمومی وزارت نیرو، مسعود صادقی بیان نمود: برای نخستین بار در کشور، همه برنامه های تعمیراتی شبکه های توزیع برق در همه استان ها منسجم و در روزهای 29 و 30 آبان انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: در نخستین دور گسترده ترین برنامه تعمیرات و بازسازی شبکه های توزیع برق کشور، بیش از یک هزار و 300 کیلومتر شبکه توزیع برق(معادل فاصله بین تهران تا بندرعباس) در دو روز تعمیر و بازسازی خواهد شد.

صادقی گفت: همچنین در دور نخست این برنامه، 17 هزار و 299 کانون خطر (نقاطی که ممکن است برای مردم خطرآفرین باشد) در سراسر کشور اصلاح و بازسازی خواهد شد.

وی گفت: در این مانور سراسری تعمیرات شبکه های فرسوده توزیع برق، بیش از 3 هزار و 900 نیروی تخصصی در قالب یک هزار و 327 اکیپ عملیاتی حضور خواهند داشت.

مدیرکل نظارت بر توزیع توانیر، تبدیل شبکه های سیم مسی به کابل خود نگهدار، برطرف اتصالات سست، بهسازی شرایط در پست ها، تابلوها، شالترها و دریچه پایه های فلزی را از جمله محورهای این مانور سراسری عنوان و گفت: ترمیم و بازسازی ارتینگ شبکه، اصلاح و نوسازی جعبه انشعاب و کابل سرویس انشعاب، بهسازی روشنایی معابر و برطرف خاموشی و متعادل سازی بار ترانسفورماتورهای توزیع از دیگر محورهای این مانور است.

وی با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی اجرا شده فازهای بعدی تعمیرات و بازسازی شبکه های توزیع برق کشور در پنجشنبه و آدینه آخر ماه های پیش رو ادامه خواهد یافت، در مورد اهمیت اجرای این برنامه گفت: انجام این کار با توجه به در پیش بودن زمستان و احتمال بروز بحران های طبیعی مانند بارش باران، برف، سیل و ... بسیار با اهمیت است و می تواند باعث افزایش پایداری شبکه به وسیله مقاوم سازی، کاهش مدت زمان برطرف مسائل و به مدار آمدن مجدد شبکه در زمان وقوع بحران گردد.

از این پس هموطنان در سراسر کشور می توانند مسائل و خرابی شبکه های توزیع را به وسیله اپلکیشین برق من یا شماره 121 اعلام نمایند.

پیشتر معاون هماهنگی توزیع توانیر در ادامه به برگزاری مانور سراسری تعمیر شبکه های برق اشاره نمود و گفت: این برنامه از 29 و 30 ماه جاری شروع و پنجشنبه و آدینه آخر هر ماه نیز انجام خواهد شد.

رخشانی مهر افزود: برای نخستین بار در کشور و در یک حرکت جمعی، یک هزار و 300 کیلومتر شبکه اصلاح و بازسازی خواهد شد که می تواند باعث ایجاد هم افزایی و کاهش هزینه های تعمیرات گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 29 آذر 1399 بروزرسانی: 29 آذر 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 966

به "اجرای گسترده ترین برنامه تعمیر شبکه های برق در سراسر کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای گسترده ترین برنامه تعمیر شبکه های برق در سراسر کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید