شروع به کار نشر چهل کلاغ با نسخه کامل چرند و پرند دهخدا

به گزارش مجله بابلسر، محمد حسینی در گفت وگو با خبرنگاران ، اظهار کرد: نشر چهل کلاغ با انتشار نسخه کامل چرند پرند، اثر جاودان و پربهای علامه علی اکبر دهخدا، فعالیت خود را شروع کرد. چرند پرند عنوان مطالبی است که برجسته ترین سخن شناس معاصر، در قالب داستان کوتاه، تلگراف، نامه و... در 32 شماره صور اسرافیل، در فاصله امضا فرمان مشروطه تا شروع استبداد صغیر نوشته است.

شروع به کار نشر چهل کلاغ با نسخه کامل چرند و پرند دهخدا

وی ادامه داد: البته دهخدا سه شماره را نیز در سوئیس نوشته و منتشر نموده است. گذشته از طنز زنده و موثر دهخدا در این مجموعه نوشته ها، نثر صمیمی و پاکیزه ای که وی به کار گرفته ، چرند پرند را به مشهورترین و راهگشاترین متن برای نثر نو فارسی بدل نموده است.

این عضو هیات موسس کتابفروشی و نشر چهل کلاغ در شرح موضوعات این اثر دهخدا گفت: طنز در ادبیات فارسی تا پیش از چرند پرند به ندرت ژانری مستقل به شمار می آمد. فساد دستگاه حاکم، نالایقی دولت مردان، آمادگی مردم برای فریب خوردن، ریاکاری و دروغ طلبی جمعی، بی عدالتی نسبت به زنان، خرافات و... موضوع نوشته های چرند پرند است، موضوعاتی که جامعه ایرانی همچنان با بسیاری از آن ها دست به گریبان است.

وی ادامه داد: نشر چهل کلاغ نهایت تلاش خود را به کار برده است تا این اثر ارزشمند را چنان که شایسته آن است به علاقه مندان هدیه کند؛ نسخه ای کامل و تا حد امکان عاری از خطا. کتاب با مقدمه جواد مجابی، نویسنده، شاعر و طنز شناس برجسته معاصر عرضه شده است، مقدمه ای خواندنی که ابعاد زندگی و طنز کارساز علامه را به خوبی بازتاب می دهد.

این نویسنده در خاتمه گفت: همچنین پانوشت های افزوده به متن به خوانندگان یاری خواهد نمود تا واژه های مهجور، اصطلاحات، افراد و مکان های نام برده شده در متن را دریابد و با متن ارتباطی غنی تر برقرار نمایند.

نشر چهل کلاغ متن کامل و بدون هر نوع حذف چرند پرند را در 208 صفحه با قیمت 35 هزار تومان منتشر نموده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 13 بهمن 1399 بروزرسانی: 13 بهمن 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1049

به "شروع به کار نشر چهل کلاغ با نسخه کامل چرند و پرند دهخدا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع به کار نشر چهل کلاغ با نسخه کامل چرند و پرند دهخدا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید