EV9؛ دومین مدل شاسی بلند الکتریکی کیا

به گزارش مجله بابلسر، کیا دومین مدل از سری نو محصولات الکتریکی اش را رونمایی کرد. شاسی بلند EV9 گران ترین مدلی است که کیا تا به امروز عرضه نموده و کارخانه با آن به بازار ماشین های لوکسی وارد می گردد که در سیطره خودروسازان آلمانی است.

EV9؛ دومین مدل شاسی بلند الکتریکی کیا

EV9 یک شاسی بلند بزرگ است که کریم حبیب، طراح سابق ب ام و طراحی نموده است. ظاهرش مدرن و ساده و متفاوت با مدل های دیگر کارخانه است. آقای حبیب که چهار سال است مدیر طراحی محصولات کیا است، می گوید در طراحی EV9 از شاسی بلندهای کلاسیک و محبوبی نظیر لندروور دیفندر الهام گرفته است.

در طراحی ماشین از شاسی بلندهای کلاسیکی مثل لندروور دیفندر الهام گرفته شده است

اتاق ماشین جادار و لوکس است. بیشتر کنترل ها روی فرمان هستند و بقیه بخش های ماشین را می توان به وسیله نمایشگر لمسی بزرگ روی داشبورد کنترل کرد. کیا می گوید در ساخت اتاق تا حد زیادی از مواد بازیافتی استفاده نموده است. ماشین را می توان با شش یا هفت صندلی سفارش داد. در حالت شش نفره، صندلی های ردیف دوم را می توان چرخاند تا سرنشینان عقب روبروی هم بنشینند.

کیا جزییات فنی ماشین را ماه آینده و همزمان با نمایشگاه خودروی نیویورک منتشر خواهد نمود، اما گفته می گردد EV9 با هر بار شارژ می تواند تا 540 کیلومتر حرکت کند. بعلاوه می توان از باتری های ماشین برای نیرو دادن به وسایل الکتریکی یا حتی تامین برق خانه استفاده کرد.

قیمت ماشین هنوز اعلام نشده، اما پیش بینی می گردد گران ترین مدلش حدود صد هزار دلار باشد. نزدیک ترین رقیب EV9 تسلا مدل X است که قیمتش از صد هزار دلار آغاز می گردد. مرسدس بنز هم یک شاسی بلند هفت نفره دارد که از کیا مقرون به صرفه تر است، اما به مقدار آن جادار نیست.

الکتریکی شدن ماشین ها فرصتی برای خودروسازان به وجود آورده تا رابطه خود را با مشتری از نو تعریف نمایند. کیا که نامش به عنوان یک خودروساز با محصولات مقرون به صرفه جا افتاده، با استفاده از این فرصت دست به ریسک بزرگی زده و می خواهد به خودروسازی با محصولات گران تر تبدیل گردد.

منبع: فوت و فن / bbc.com
انتشار: 29 اسفند 1401 بروزرسانی: 29 اسفند 1401 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 2041

به "EV9؛ دومین مدل شاسی بلند الکتریکی کیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "EV9؛ دومین مدل شاسی بلند الکتریکی کیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید