41 تن انواع مواد مخدر در خراسان جنوبی کشف شد

به گزارش مجله بابلسر، خبرنگاران/خراسان جنوبی فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: در امسال بالغ بر 41 تن انواع مواد مخدر در استان خراسان جنوبی کشف شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 26 درصد افزایش داشته است.

41 تن انواع مواد مخدر در خراسان جنوبی کشف شد

سردار مجید شجاع، امروز یکشنبه 6 بهمن، در جلسه تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی اظهار کرد: پلیس در جمهوری اسلامی ایران به صورت انقلابی و جهادی با پدیده شوم مواد مخدر مبارزه می نماید و این در حالی است که از سوی کشورهای اروپایی که عمده ترانزیت مواد مخدر به این کشورهاست اقدام و کوشش تأثیرگذاری از سوی آن ها انجام نمی گیرد.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از پایگاه خبری پلیس، وی با بیان اینکه حضور آمریکا در منطقه و کشور افغانستان باعث افزایش فراوری و عرضه مواد مخدر شده است، اضافه کرد: در امسال بالغ بر 41 تن انواع مواد مخدر در استان خراسان جنوبی کشف شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 26 درصد افزایش داشته است که این افزایش کشف قسمتی مربوط به کوشش های خستگی ناپذیر پلیس در استان بوده است و قسمت دیگر آن بابت افزایش فراوری و ترانزیت مواد مخدر توسط سوداگران مرگ بوده است.

شجاع گفت: از ابتدای امسال انهدام باندهای ترانزیت و توزیع مواد مخدر و همچنین توقیف خودروهای قاچچاقچیان و دستگیری سوداگران مرگ نیز افزایش چشمگیری داشته است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر کاری جمعی است، ادامه داد: دستگاه های مقابله ای به تنهایی نمی توانند در راه مبارزه با مواد مخدر اقدام نمایند؛ بلکه باید تجهیزات مناسب کشف و رصد مواد مخدر توسط دستگاه های ذی ربط در اختیار پلیس قرار گیرد تا اقدامات تخصصی تری انجام گیرد.

وی توضیح داد: خراسان جنوبی استانی کویری است که 300 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد و در همسایگی نقاط آلوده به مواد مخدر واقع شده است، اما کوشش ما بر این است که ورود مواد مخدر از مرزهای این استان را به حداقل برسانیم که حدود 96 درصد مواد مخدر کشف شده در این استان از سایر استان ها وارد خراسان جنوبی شده است.

وی اعلام کرد: نیروی انتظامی مهم ترین دستگاه مقابله ای کشور در حوزه مبارزه با مواد مخدر است و رشادت ها و جانفشانی های مأموران پلیس با تقدیم خون خود در این راه، موید کوشش خستگی ناپذیر پلیس در این راه است.

لازم به ذکر است؛ در انتها این جلسه از خدمات سرهنگحسین محمدی، رئیس پلیس سابق مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی تقدیر و سرهنگغلامرضا شاهوردی به عنوان رئیس جدید پلیس مبارزه با مواد مخدر استان معرفی گردید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 353

به "41 تن انواع مواد مخدر در خراسان جنوبی کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "41 تن انواع مواد مخدر در خراسان جنوبی کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید