12 مسجد تاریخی در استان کردستان مرمت شد

به گزارش مجله بابلسر، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: 12 مسجد تاریخی در استان کردستان از محل اعتبارات ملی و استانی مرمت و بهسازی شدند.

12 مسجد تاریخی در استان کردستان مرمت شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان، اسماعیل مریوانی با اعلام این خبر اضافه نمود: با تخصیص مبلغ 7میلیارد و 500میلیون ریال اعتبار ملی و استانی برای مرمت و بهسازی مساجد تاریخی، 12 مسجد در نقاط مختلف استان از سال 96 تا سرانجام بهمن ماه 98 مرمت شدند.

او ضمن بیان این که، این مساجد با بافت تاریخی دوره های سلجوقی تا قاجاریه در شهرهای مختلف استان قرار گرفته اند، اضافه نمود: تعدادی از این مساجد در سال های گذشته نیز از محل اعتبارات استانی و ملی، حفاظت و مرمت شده اند.

مریوانی اضافه نمود: مسجد جامع سنندج، مسجد دو مناره سقز، مسجد قوله سنندج، مسجد خسروآباد گروس بیجار، مسجد و مقبره پیر عمر و مسجد و تکیه طاقه گوره در سنندج از جمله مهمترین این مساجد است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان تاکید نمود: با توجه به ارزش مساجد تاریخی استان، از مردم و هیئت امنای مساجد انتظار می رود، این اداره کل را در حفاظت این مساجد کمک نمایند.

او ادامه داد: کردستان دارای بیش از 25 مسجد تاریخی است که از این تعداد درحال حاضر 22 مسجد در فهرست آثار ملی کشور به رسیده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 19 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 426

به "12 مسجد تاریخی در استان کردستان مرمت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 مسجد تاریخی در استان کردستان مرمت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید