پژوهشهای دانشگاهی باید دردهای جامعه را دوا کنند

به گزارش مجله بابلسر، خبرنگاران/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر افزایش نقش دانشگاه در حوزه اجرایی، گفت: باید بخش های اجرایی و خدماتی را تقاضامحور و دانشگاه ها را مأموریت گرا کنیم.

پژوهشهای دانشگاهی باید دردهای جامعه را دوا کنند

محمدرضا پورمحمدی در بیست و یکمین جشنواره تجلیل از پژوهش گران و فناوران برگزیده استان که به صورت مجازی برگزار گشت، گفت: هرچند رسالت دانشگاه ها، تولید علم و پژوهش های علمی است، اما نقش دانشگاه در دنیای امروز تفاوت کرده و به سمت تلفیق علم و عمل پیش رفته اند.

وی با بیان اینکه کشور ما در تولید علم پیشرفت های خوبی داشته است، افزود: در بحث فناوری باید کارهای بیشتری صورت گیرد و بتوانیم علم تولیدشده را به ثروت و محصول تبدیل کنیم.

پورمحمدی گفت: کارهای خوبی در این زمینه در کشور و استان شروع شده و شاهد موفقیت های خوبی در قالب جشنواره ها و نمایشگاه های فناوری هستیم.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه به مزیت های استان در حوزه صنعت و تولید اشاره کرد و گفت: در کنار این مزیت ها، آذربایجان شرقی یک استان دانشگاهی است و باید نقش دانشگاه در حوزه های مختلف اجرایی و خدماتی افزایش یابد.

وی با تأکید بر اینکه ارتباط بخش صنعت و تولید با دانشگاه باید بیشتر شود، افزود: باید تلاش کنیم تا بخش های اجرایی، تقاضامحور و دانشگاه ها مأموریت گرا شوند.

وی همچنین توجه به مسائل و مسائل جامعه را در پژوهش های علمی و دانشگاهی مورد تأکید قرار داد و گفت: پژوهش های علمی باید دردی از دردهای جامعه را حل وفصل کنند که برای این کار باید ارتباط دانشگاه با جامعه افزایش یابد.

وی تأکید کرد: به عنوان مدیریت اجرایی استان آماده ایم تا بستر حقوقی و اجرایی این کار را فراهم کنیم و دانشگاه ها هم باید سازوکارهای انگیزشی را در این زمینه ایجاد و تقویت کنند.

پورمحمدی افزود: یکی از اقدامات لازم در این زمینه، توجه به پژوهش های کاربردی در ارزیابی اساتید و پژوهش گران و ارتقای درجه علمی آنان است که باید مورد توجه دانشگاه ها قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، در بیست و یکمین جشنواره تجلیل از پژوهش گران و فناوران برگزیده آذربایجان شرقی از 14 پژوهشگر برگزیده دانشگاه ها و مراکز پژوهشی استان تجلیل شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 دی 1399 بروزرسانی: 30 دی 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1020

به "پژوهشهای دانشگاهی باید دردهای جامعه را دوا کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پژوهشهای دانشگاهی باید دردهای جامعه را دوا کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید