ویژگی های خاص تهران که تهرانگردی را مجذوب کننده می نماید

به گزارش مجله بابلسر، در این مقاله به 4 ویژگی اصلی تهران که از جذابیت های تهرانگردی محسوب می شوند و به شکل های مختلف به عادات مردم تهران تبدیل شده اند، می پردازیم.

ویژگی های خاص تهران که تهرانگردی را مجذوب کننده می نماید

به گزارش خبرنگاران تهران مرکز ایران، یکی از پرجمعیت ترین و پرانرژی ترین شهر های جهان با بیش از 14 میلون جمعیت با وجود ترافیک سنگین و دغدغه های زیاد محل زندگی محبوب بسیاری از افراد است که دل کندن از این شهر را برای اهالی آن سخت می نماید. در این مقاله به 4 ویژگی اصلی تهران که از جذابیت های تهرانگردی محسوب می شوند و به شکل های مختلف به عادات مردم تهران تبدیل شده اند می پردازیم و در این مقاله از خبرنگاران معرفی می کنیم.

کافه گردی و دورهمی های محبت آمیز

شاید بتوان گفت که کافه گردی مهم ترین تفریح نسل جوان ساکنین تهران است. دورهمی های محبت آمیز، صحبت های کاری یا حتی بازی های دسته جمعی مانند بازی مافیا از عادات روزانه محسوب می گردد.

تجربه نوشیدنی های شیک و گا هاً نو با طعم های خاص برای افراد خوش ذوق که همیشه در پی خلاقیت در غذا و نوشیدنی هستند هم از دلایل محبوبیت کافه ها است.

یکی دیگر از جذابیت های کافه ها و رستوران های تهران طراحی و دیزاین خاص بعضی کافه هاست که میتوانند شما را به فضایی که دوست دارید منتقل نمایند. کافه هایی با فضای مدرن یا سنتی، کافه هایی با رنگ های مختلف یا دکوری خاص همه از قلاب هایی هستند که می توانند شما را دربند کافه ها نگهدارند.

بعضی از کافه های محبوب تهران را میتوان کافه لمیز، کافه گودو و کافه شمرون تهران معرفی کرد.

شبگردی و پایکوبی نور ها در شب های تهران

کمتر کسی از تهران است که بتواند بگوید قدم زدن و یا رانندگی در شب ها را دوست ندارند. تماشا چراغ های روشن ساکنین از منطقه ها بالادست، نورپردازی مجتمع ها مانند سیتی سنتر، برج میلاد و خیابان ها بسیاری را به گشت و گذار شبانه عادت داده است. گرچه ترافیک طولانی کمی از جذابیت آن را کم نموده است اما همچنان نمی توان از حس خوب شبگردی دست کشید و خانواده ها و دوستان معمولاً حداقل در ماه یک یا دو بار به شبگردی می پردازند.

پاساژگردی

پازگردی تفریح مورد علاقه خانم ها

تهران پاساژ های بزرگی دارد که مجتمع ها و پاساژ های تهران مانند:

  • دلگشا
  • پالادیوم
  • چارسو
  • ایران مال و ...

بخش جدایی ناپذیر تفریحات بانوان است که البته آقایان نیز همراه همیشگی خانم ها در تور های پاساژگردی هستند.

تنوع بالا اجناس مانند لوازم آرایشی، لباس، لوازم الکترونیکی و کفش و غیره می تواند شما را ساعت ها و روز ها در خود غرق نمایند. مکان های تفریحی افزوده شده مانند فضاهای زیبا و کافه ها نیز به جذابیت پاساژ ها اضافه نموده اند.

به این مورد هم باید اشاره نمود که بازار بزرگ تهران گرچه پاساژ نیست اما جهانی بزرگی از کالا و تفریحات را در معرض دید شما قرا می دهد که دل کندن از آن را برای شما سخت می نماید.

تنوع بازی و تفریح

تنوع بازی و تفریح تهران را در هیچ یک از دیگر شهر های ایران پیدا نخواهید کرد. مهم نیست در پی تفریح برای یک کودک 6 ساله هستید یا تفریح برای یک فرد 70 ساله، تهران قطعاً شما را ناامید نخواهد کرد.

فضا های سبز برای پیاده روی یا ورزش صبحگاهی، باغ هایی مثل باغ ملی یا پارک لاله برای پیک نیک و دورهمی عالی هستند، شهربازی و مجتمع های تفریحی مانند چیتگر، پارک ارم حتی اپال که به شما امکاناتی مانند بولینگ، بیلیارد و ... را می دهند.

تهران حتی دارای دریاچه های مصنوعی و پارک های آبی است که علاقه مندان به بازی های آبی نیز بتوانند از قابلیت های این شهر استفاده نموده باشند.

در نهایت باید گفت که تهران هم مانند بسیاری از شهر های دیگر ایران بسیار زیباست اما به علت جمعیت بالاتر و زیرساخت قوی تر، تنوع بیشتری از زیبایی را در اختیار شما قرار می دهد. حتی تفریحات برفی نیز در زمستان های تهران در دسترس است که در این مطلب به آن ها نپرداختیم. اگر اهل تهران نیستید حتماً یک سفر چندین روزه به تهران را تجربه کنید و اگر در تهران زندگی می کنید فارغ از مشغله های زندگی به تفریحات و جذابیت های تهران توجه بیشتری کنید.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 14 آذر 1402 بروزرسانی: 14 آذر 1402 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 2121

به "ویژگی های خاص تهران که تهرانگردی را مجذوب کننده می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویژگی های خاص تهران که تهرانگردی را مجذوب کننده می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید