شرط ایران برای امکان دسترسی آژانس، کمالوندی:مازاد آب سنگین را صادر می کنیم

به گزارش مجله بابلسر، سخنگوی سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه سوالات آژانس بین المللی انرژی اتمی باید مبتنی بر مبانی، مدارک و دلایل جدی باشد، گفت: سوالات مبتنی بر ادعاهای معطوف به جاسوسی و مواردی از این دست به هیچ وجه مقبول نبوده و نخواهد بود و فراهم آوردن امکان دسترسی برای آژانس مشروط به آن است که سوالات و ابهامات یک بار و برای همواره تمام گردد.

شرط ایران برای امکان دسترسی آژانس، کمالوندی:مازاد آب سنگین را صادر می کنیم

به گزارش خبرنگاران، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران در گفت وگو با العالم گفت: حجم آب سنگین فراوری شده در ایران بیش از 3 تن است که بخشی از آن را به کشورهای دیگر از جمله چند کشور اروپایی صادر می کنیم.

کمالوندی به دلیل فشارهای آمریکا بر کشورهای هدف، ترجیح داد به نام این کشورها اشاره نکند.

وی انفجار اخیر در تاسیسات نطنز را پروژه ای خرابکارانه توصیف کرد و گفت: آنالیز های امنیتی خرابکارانه بودن این اقدام را تایید می نماید و آنچه مسلم است اینکه در نطنز انفجار رخداده است اما در این که این انفجار چگونه اجرا شده و با چه موادی اجرا شده و جزئیات آن چیست؟ را مسئولین امنیتی در وقت مناسب اعلام خواهند کرد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با اشاره به سفر فردا (دوشنبه) مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران ابراز امیدواری کرد که این سفر به برطرف نگرانی های دو طرف یاری کند.

وی همچنین در مورد دو مکانی که آژانس خواهان دسترسی به آنهاست، گفت: یکی از این دو مکان در اطراف شهرضا در اصفهان و دیگری در نزدیکی تهران قراردارد.

کمالوندی تاکید نمود: از ابتدا ایران با دسترسی به اماکن هسته ای خود مخالف نبوده است اما معتقد است سوالات آژانس بایستی مبتنی بر مبانی، مدارک و دلایل جدی باشد.

وی همچنین توضیح داد سوالات مبتنی بر ادعاهای معطوف به جاسوسی و مواردی از این دست به هیچ وجه مقبول نبوده و نخواهد بود و فراهم آوردن امکان دسترسی برای آژانس مشروط به آن است که سوالات و ابهامات یک بار و برای همواره تمام گردد.

وی گفت: وقتی آژانس از کشوری سوال داشته باشد حق مسلم آن کشور است که از آژانس مبانی و مدارک مربوط به سوال یا سوالات را مطالبه کند.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران آمار محرمانه ای که از آژانس بین المللی انرژی اتمی مخفی نموده باشد ندارد، هدف از اولین سفر رافائل گروسی به تهران را درچارچوب بحث و آنالیز در مورد امور پادمانی، پروتکلی و برجامی برشمرد.

براساس این گزارش، مشروح این گفت وگو به زودی منتشر می گردد.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 22 مهر 1399 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 827

به "شرط ایران برای امکان دسترسی آژانس، کمالوندی:مازاد آب سنگین را صادر می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرط ایران برای امکان دسترسی آژانس، کمالوندی:مازاد آب سنگین را صادر می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید