سرنوشت هواپیماهای ناوگان هوایی کشور از زبان مسئولان

به گزارش مجله بابلسر، بنا به اعلام رئیس سازمان هواپیمایی کشوری امسال و سال آینده 16 هواپیما وارد ناوگان هوایی کشور خواهد شد و همچنین وزیر راه و شهرسازی با رد اخبار منتشر شده مبنی بر تعویق در نهایی شدن قرارداد خرید 118 فروند ایرباس، تاکید کرد که این قرارداد در آینده نزدیک نهایی خواهد شد.

علی عابدزاده با بیان اینکه تلاش های خوبی در زمینه توسعه صنعت حمل ونقل هوایی اجرا شده است، گفت که کشورهای مختلفی از جمله ژاپن، برزیل، کانادا و شرکت بویینگ پیشنهادهای خوبی را برای توسعه صنعت حمل و نقل هوایی کشور داده اند.

سرنوشت هواپیماهای ناوگان هوایی کشور از زبان مسئولان

به دنبال این تحولات، شرکت هواپیماسازی آمریکایی بوئینگ نیز بعد از مجوز دولت این کشور، پیشنهاداتی را در زمینه های ایمنی پرواز و آموزش داده است و همچنین در حال برنامه ریزی برای فروش هواپیما به ایران می باشد. بر این اساس اعلام شده که هیاتی از این شرکت آمریکایی برای مذاکره با مقام های مسئول در کشورمان، این هفته به تهران سفر می کند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته حدود 20 فروند هواپیما با عمر حدود 10 تا 15 سال وارد ناوگان هوایی کشور شد، گفت که این سازمان قصد ندارد هواپیما های با عمر بالا خریداری کند و بیشتر هواپیماها به صورت اجاره ای است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اضافه کرد:

سال جاری و سال آینده 16 هواپیما وارد ناوگان هوایی کشور خواهد شد که 9 فروند در سال جاری است که با ورود این هواپیماها به کشور در روزهای اوج پرواز، بلیت برای مقصدهای مختلف وجود داشت.

عابدزاده گفت که سفرهای نوروزی سال جاری 16 درصد در بخش داخلی و یک درصد در بخش خارجی رشد داشت. سال جاری سفرهای خارجی با مسافت بلند نیز انجام شد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری همچنین درباره به کارگیری خلبانان جوان گفت که سازمان به لحاظ نیروی انسانی قوی است و به شرکت های هواپیمایی دستور داده شده تا خلبانان فارغ التحصیل را به کار گیرد.

اواسط بهمن ماه گذشته شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی، از اقدامات انجام شده برای خرید هواپیماهای کوتاه برد خبر داد و گفت:

مذاکرات با شرکت ایتالیایی-فرانسوی ای.تی.آر (ATR) برای خرید هواپیماهای کوتاه برد از مدت ها پیش از اجرای برجام با هدف توسعه عملیات پروازی فرودگاه های مناطق کمتر برخوردار و مسیرهای پروازی کوتاه آغاز شده بود.

براین اساس تفاهم نامه اولیه برای خرید 20 فروند هواپیمای کوتاه برد ATR72-600 با این شرکت منعقد شد و قرار است دو تا چهار فروند از این هواپیماها از اواخر سال 2016 میلادی به ایران تحویل داده شود و در سال های 2017 و 2018 نیز در هر سال هشت فروند از این هواپیماها به شرکت هواپیمایی هما تحویل داده شود.

پس از 70 سال سابقه صنعت هوانوردی در ایران، هم اکنون شرکت های هوایی ایرانی بیش از 250 هواپیما در اختیار دارند که به دلیل نبود قطعه، بیش از 100 فروند آن از مدت ها پیش زمین گیر شده و متوسط عمر 150 فروند دیگر به بیش از 22 سال رسیده است.

منبع: الی گشت
انتشار: 9 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 386

به "سرنوشت هواپیماهای ناوگان هوایی کشور از زبان مسئولان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرنوشت هواپیماهای ناوگان هوایی کشور از زبان مسئولان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید