روش صحیح تا کردن کت و لباس های مجلسی

به گزارش مجله بابلسر، روش صحیح تا کردن کت و لباس های مجلسی عظیم کمی با سایر پوشاک متفاوت است. در این مطلب سه روش برای تا کردن کت را به شما آموزش می دهیم.

روش صحیح تا کردن کت و لباس های مجلسی

خبرنگاران | سرویس مد و پوشاک - معمولا تا کردن و بسته بندی کردن لباس هایی همچون کت و شلوار و کاپشن ورزشی مردانه در یک چمدان کار سختی است. ژاکت های پشمی معمولا دو مشکل عمده دارند، یکی اینکه آن ها خیلی عظیم هستند و بسته بندی آن ها سخت است و دوم اینکه بسیار آسیب پذیر هستند. اگر ژاکت های پشمی را به صورت فشرده نگه داری کنید، چروک هایی شدید بر رویشان ایجاد می شود. البته می توانید با بخار دادن و یا اتو زدن این چین و چروک ها را رفع نمایید ولی از طول عمر ژاکت کاسته می شود. برای این مشکل راه حلی وجود دارد. ما در اینجا به شما سه روش تا کردن کت و یا ژاکت های پشمی در یک چمدان را آموزش می دهیم.

روش اول (تا کردن کت از شانه ها)

در این روش باید همانطور که در شکل مشاهده می کنید یکی از سر شانه های کت را بگیرید و آن را به سمت مرکز کت در پشت کت تا بزنید. سپس سر شانه دیگر را به صورت وارونه درست از روی خط درز ها بر روی سر شانه قبلی بیاورید. این یکی از بهترین روش ها برای تا کردن کت است. چرا که از چروک شدن آن جلوگیری می نماید. بعد از آوردن سر شانه ها بر روی هم مطابق شکل شماره 7، کت را از وسط تا بزنید. این سبک تا زدن سطح صافی را به وجود می آورد و به این ترتیب کت فضای بسیار کمی را اشغال می نماید و در عین حال آسیب هم نمی بیند.

روش دوم (تا کردن کت به سبک پیراهن)

برای تا زدن به این روش فقط کافیست آستین های کت را به سمت عقب کت تا بزنید و روی هم بگذارید. سپس باید انتهای کت را مطابق شکل شماره 4 از پایین به سمت بالا تا بزنید. حالا شما یک کت تا شده به شکل مربعی و جمع و جور دارید که به راحتی در داخل چمدان جا می گیرد. این روش بسیار سریع و ساده است ولی برای نگهداری کوتاه مدت کت مناسب است. اگر سفری طولانی در پیش دارید یا قرار است فشار زیادی بر روی کت باشد، بهتر است از روش دیگری برای تا زدن و بسته بندی کت بهره ببرید.

روش سوم (تا کردن کت به روش رول کردن)

اگر می خواهید کت و یا ژاکت پشمی کمترین فضای ممکن را اشغال نمایند بهتر است از این روش بهره ببرید. این یک راه خلاقانه است که در آن شما کت را درست مثل پتو و یا حوله به شکل لوله ای رول می کنید. مزیت عظیمی که در این روش وجود دارد این است که وقتی کت را رول می کنید چون قسمت های شانه، آستین و یقه حالت انعطاف پذیری دارند، کت شما کمتر چروک پیدا می نماید. البته این روش یک ایراد هم دارد که آن این است که وقتی کت را رول می کنید فضای عمودی بیشتری نسبت به سایر روش ها اشغال می شود. سعی نکنید که از رول های زیادی در یک چمدان بهره ببرید چون احتمال فشردگی و چروک افتادن به کت ها بیشتر می شود.

نکاتی درباره حمل کت و یا ژاکت که همواره باید رعایت کنید

  • اول از همه اینکه تا جایی که امکان دارد از حمل کت در چمدان اجتناب کنید. سعی کنید اگر چند کت را می خواهید حمل کنید لااقل یکی از آن ها بپوشید و یا از کیسه مخصوص لباس با چوب رختی آویزان کنید تا اینکه آن را در چمدان بگذارید. البته در پرواز با هواپیما معمولا ظرفیت حمل بار محدود است.
  • تا جایی که می شود سعی کنید کت را به شکل مسطح نگه دارید. اما اگر مجبور به تا زدن هستید این کار را از روی درز ها انجام دهید. تا زدن از روی درز ها به بهتر ماندن کت یاری می نماید.

امیدواریم که این روش های تا زدن یک دقیقه ای برای پوشاک عظیمی همچون کت و یا ژاکت پشمی به شما یاری کند تا بتوانید بهتر آن ها را حمل کنید و از آسیب رسیدن به آن ها جلوگیری کنید.

منبع: setare.com
انتشار: 27 اسفند 1399 بروزرسانی: 27 اسفند 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1322

به "روش صحیح تا کردن کت و لباس های مجلسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش صحیح تا کردن کت و لباس های مجلسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید