دریاچه کومو، سومین دریاچه بزرگ ایتالیا

به گزارش مجله بابلسر، دریاچه کومو | Lake Como در ایتالیا

ایتالیا محل تولد امپراتوری روم و رنوسانس است پس اصلا عجیب نیست که در این کشور شاهکارهای هنری و معماری زیادی به چشم می خورد. تعداد جاذبه های فرهنگی ایتالیا که در لیست میراث یونسکو قرار گرفته اند از همه کشورهای دیگر بیشتر است اما جاذبه های پرطرفدار این کشور فقط در هنر و معماری خلاصه نمی گردد؛ ایتالیا پر از دریاچه، کوهستان و سواحل رویایی است که جذابیت های طبیعی خارق العاده ای را برایش به ارمغان آورده اند. می خواهیم درباره معروف ترین دریاچه ایتالیا یعنی دریاچه کومو حرف بزنیم، در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

دریاچه کومو، سومین دریاچه بزرگ ایتالیا

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

درباره دریاچه کومو

دریاچه کومو (Lake Como) در 50 کیلومتری شهر میلان در بین استان های کومو و لکو (Lecco) قرار گرفته است و بعد از دریاچه های گاردا و ماگیور سومین دریاچه بزرگ ایتالیاست. از طرفی این دریاچه عمیق ترین و معروف ترین دریاچه ایتالیا به حساب می آید و چشم اندازهای باشکوهش قرن هاست که گردشگران و هنرمندان را شیفته خود نموده است. این دریاچه یکی از چندین دریاچه ناحیه لومباردی است و شکل ظاهری آن شبیه حرف Y برعکس است. شهر کومو در جنوب غربی و شهر لکو در جنوب شرقی این دریاچه قرار گرفته است و در کنار آن چشم اندازهای دلفریبی در انتظارتان است: ویلاهای باشکوه و جنگل های سرسبز که منتظرند گردشگران جذابیت های آن ها را کشف نمایند و در آغوش طبیعت کمی هم جاذبه فرهنگی ببینند.

این دریاچه در شمال ایتالیا جایی عالی برای گذراندن تعطیلات، استراحت و ماجراجویی ست و آنقدر جاذبه های منحصربفرد دارد که گاهی نمی دانید گشتن در آن را از کجا آغاز کنید. در اطراف این دریاچه جاذبه های زیادی برای تماشا می بینید که تعدادی از آن را معرفی می کنیم:

شهر کومو | Como

کومو شهر کوچکی که اسم این دریاچه از آن گرفته شده شایسته بازدید است مخصوصا به خاطر موزه ابریشمش، جایی که می توانید درباره پارچه های سنتی این ناحیه اطلاعات بیشتری پیدا کنید. ویلاهای نفسگیر یکی از پس از دیگری دریاچه را به احاطه خود درآورده اند؛ ویلاهایی که از قرن 16 تا به حال محل سکونت نجیب زادگان این ناحیه بوده است. شهر کومو به سرزمین معماران و هنرمندان هم معروف است پس در آن ساختمان هایی را می بیبیند که برای ساختشان از مدرن ترین معماری اروپایی استفاده شده است.

کلیسای جامع کومو | Como Cathedral

هر گردشگری که به اطراف دریاچه کوم, می رود باید از این کلیسای جامع دیدن کند چون این کلیسا یکی از زیباترین کلیساهای ناحیه لومباردی است. با دیدن نمای کلیسا تشویق می شوید که به داخل آن بروید و طراحی داخلی آن را هم تماشا کنید. حتی می توانید در کافه ها و رستوران های روبروی کلیسا غذاهای ایتالیایی خوشمزه بخورید و کمی استراحت کنید.

ویلا دل بالبیانلو | Villa del Balbianello

این ویلا در سواحل غربی دریاچه قرار گرفته و چشم اندازهای دلفریبی از نواحی اطراف دارد. با پیاده روی کوتاه و یا یک قایق خودتان را به این ویلا برسانید و محو تماشای باغ جذاب و گل و گیاهان آن شوید. معماری این ویلا به اواخر قرن 16 برمی گردد و ترکیبی از هنر و طبیعت را به وجود آورده که در جاهای دیگر به سختی پیدا می شوند. بازدید از این ویلا هم برای طبیعت دوستان و هم برای کسانی که نمی خواهند جاهای دیدنی را از دست دهند پیشنهاد می گردد.

قلعه دی فوئنتس | Forte Di Fuentes

این قلعه برای مردمان این ناحیه اهمیت تاریخی دارد چون از معدود آثاری است که از زمان سلطه اسپانیایی ها در این منطقه به جا مانده است. قدمت این قلعه به قرن 17 برمی گردد و در بخش های شمالی دریاچه قرار گرفته است. اگر علاقمند به تاریخ محلی هستید به این قلعه سر بزنید چون حتما از آن خوشتان می آید.

جهت طبیعت گردی Sentiero del Viandante

اگر عاشق طبیعت گردی هستید اما نمی دانید در بین جهتهای طبیعت گردی زیادی که در اطراف دریاچه کومو هست کدام را انتخاب کنید به جهت Sentiero del Viandante بروید. این جهت 45 کیلومتری به 3 تا 4 جهت مختلف تقسیم می گردد و طبیعت گردی در آن از شرق دریاچه آغاز می گردد. این جهت باستانی پر از جذابیت های طبیعی و تاریخی ست و لحظاتی دل انگیز را برایتان به وجود می آورد.

باغ گیاهشناسی در هتل ویلای کیپرسی | Botanic garden hotel Villa Cipressi

در اطراف دریاچه یک هتل قدیمی و زیبا هست به اسم کیپرسی که قدمت آن به دهه 1400 برمی گردد. با اینکه بنای این ساختمان متعلق به رستوران و هتل است اما باغ آن برای بازدید عموم باز است. در این باغ 100 ساله گل و گیاهان زیادی هست که حتما تحسین طبیعت دوستان را برمی انگیزد.

بهترین زمان برای بازید از دریاچه کومو

از زمان روم باستان تا به حال دریاچه کومو از مقاصد رومانتیک، جایی عالی برای عکس برداری است و بهترین جا برای فرار از شلوغی های شهر به خصوص در فصل تابستان است برای همین در ماه های تیر و مرداد پر از گردشگر می گردد اما بهترین زمان برای رفتن به این دریاچه بهار و پاییز است چون هوا هنوز خنک است و جمعیت کمی هم در اطراف دریاچه هستند. این دریاچه در فصل زمستان هم زیبایی های خاص خودش را دارد البته برخی از تفریحاتش تعطیل است ولی می توانید در دامنه کوه های اطراف اسکی سواری کنید.

در دریاچه کومو چه کارهایی انجام دهید؟

دوچرخه سواری، کوهنوردی، قایق سواری، چتر بازی، موج سواری و دوچرخه سواری روی کوه ها از معمول ترین تفریحات دریاچه کومو در فصل تابستان است. حتی می توانید در آخر هفته ها سوار کشتی کروز شوید و به خوبی اطراف دریاچه را از نزدیک ببینید. در دریاچه کومو و شهرهای اطراف فستیوال های زیادی تشکیل می گردد که می توانید در آن ها هم شرکت کنید. هر سال در هفته آخر ماه ژوئن (اوایل تیر) در شهر کومو آتش بازی و مسابقات قایق سواری برگزار می گردد که دیدن آن برایتان جذاب است.

منبع: tripsavvy.com

منبع: الی گشت
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 227

به "دریاچه کومو، سومین دریاچه بزرگ ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریاچه کومو، سومین دریاچه بزرگ ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید