تیم ملی فوتسال در تکاپوی کسب سیزدهمین قهرمانی آسیا

به گزارش مجله بابلسر، ملی پوشان فوتسال کشورمان مرداد ماه باید در رقابت های جام ملت های آسیا شرکت نمایند و ملی پوشان در کوشش هستند تا بتواند سیزدهمین قهرمانی خود را از این رقابت ها کسب کند.

تیم ملی فوتسال در تکاپوی کسب سیزدهمین قهرمانی آسیا

به گزارش ، تیم ملی فوتسال ایران از چند ماه دیگر باید کار خود را در رقابت های جام ملت های آسیا شروع کند. این مسابقات حکم انتخابی جام دنیای را دارد و 5 تیم اول این قاره جواز حضور مستقیم در مسابقات جام دنیای 2020 لیتوانی را کسب خواهند کرد. تیم ملی فوتسال کشورمان در مسابات جام ملت های آسیا که قرار است از 15 تا 26 مرداد ماه به میزبانی ترکمنستان برگزار گردد، در گروه چهارم این رقابت ها با تیم های ملی عربستان، کره جنوبی و تایلند همگروه شده است و به نظر می رسد گروه چندان مسئله ای نباشد و حتی ملی پوشان کشورمان می توانند با اقتدار به مرحله نهایی مسابقات صعود نموده تا بتواند در بین 5 تیم سرانجامی جواز حضور در مسابقات جام دنیای را کسب نمایند.

تیم ملی فوتسال کشورمان تا کنون پیروز شده 7 بار به مسابقات جام دنیای صعود کند. ملی پوشان کشورمان در اولین سال حضورشان در رقابت های جام دنیای فوتسال در سال 1992 که در کشور هنگ کنگ برگزار گردید فوتسالیست های کشورمان پیروز شدند به نیمه نهایی این رقابت ها صعود نمایند و در نهایت به مقام چهارم آن دوره از مسابقات دست پیدا کردند. از آن زمان به بعد تیم ملی فوتسال همیشه در مسابقات جام دنیای حضور داشته آخرین حضور تیم ملی در سال 2016 که به میزبانی کشور کلمبیا برگزار گردید ملی پوشان فوتسال کشورمان پیروز شدند در آن مسابقات به مرحله نیمه نهایی صعود نمایند. اما در مرحله نیمه نهایی مغلوب تیم پر قدرت روسیه شدند و از رسیدن به فینال باز ماندند. ملی پوشان فوتسال کشورمان در ملاقات رده بندی به مصاف تیم پرتغال رفت و در سرانجام پیروز شد این تیم را شکست دهد و به مقام سوم مسابقات جام دنیای دست پیدا کرد.

بعد از جام دنیای کلمبیا بیشتر کشور های دنیا ایران را به عنوان یک قطب جدید در فوتسال دنیا شناختند و آرزو دارند که بتوانند با ما چند بازی محبت آمیز برگزار نمایند. امروزه بیشتر کارشناسان فوتسال بر این عقیده اند که تیم ملی ایران می تواند در مسابقات جام دنیای 2020 لیتوانی خوش بدرخشد و حتی آن ها می توانند رد فینال آن مسابقات حضور داشته باشند. به شرطی این موارد می تواند عملی گردد که فوتسالیست های کشورمان بتوانند بازی های محبت آمیز خوبی با تیم های عظیم و مطرح دنیا انجام دهند. ابتدا قرار بود تیم ملی فوتسال روز 20 فروردین ماه 2 بازی محبت آمیز با تیم ملی آرژانیتن (قهرمان دوره قبل رقابت های جام دنیای) برگزار کند، اما به دلیل آن که مسابقات جام ملت های آسیا به تعویق افتاد عملاً شانس ما برای این ملاقات کم و از بین رفت و کمیته فوتسال کشورمان باید کوشش کند تا قبل از شروع مسابقات جام دنیای، تیم ملی کشورمان بتواند چند بازی محبت آمیز با تیم های قدرتمند دنیا برگزار کند.

خوشبختانه کمیته فوتسال در این چند ماه اخیر کوشش های بسیاری را انجام داده تا ملی پوشان فوتسال کشورمان بتوانند با آمادگی بالایی خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا آماده نمایند و همین امر هم موجب آن شده تا این کمیته برای آن که تیم ملی مسابقات جام دنیای هم بتواند خوش بدرخشد و با توجه به این که چند ماه مانده به شروع مسابقات جام دنیای پیش بینی می گردد که کمیته فوتسال بتواند با چند کشور خوب اروپایی مکاتباتی را داشته باشد تا فوتسالیست های کشورمان با انگیزه و روحیه بسیار بالا پا به رقابت های جام دنیای بگذارند.

طبق اعلام فیفا مسابقات جام دنیای فوتسال 2020 قرار است از 22 شهریور ماه تا 13 مهر ماه به میزبانی کشور لیتوانی برگزار گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 513

به "تیم ملی فوتسال در تکاپوی کسب سیزدهمین قهرمانی آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تیم ملی فوتسال در تکاپوی کسب سیزدهمین قهرمانی آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید