فراوری سالانه 63 تن قارچ خوراکی در میاندوآب

به گزارش مجله بابلسر، خبرنگاران/آذربایجان غربی مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: توسعه محصولات گلخانه ای و پرورش قارچ خوراکی ظرفیت مناسبی برای جهش در فراوری است و در این راستا 27 واحد قارچ خوراکی در سطح شهرستان وجود دارد.

فراوری سالانه 63 تن قارچ خوراکی در میاندوآب

علی دیانتی در حاشیه بازدید از یک واحد پرورش قارچ خوراکی واقع در روستای جارچلو این شهرستان افزود: از مجموع این واحدها، تعداد 17 واحد به مساحت 3500 متر مربع در حال حاضر فعال و 10 واحد نیمه فعال هستند که با سه مرحله کشت بطور میانگین 63 تن در سال قارچ خوراکی از این واحدها فراوری و به بازار مصرف عرضه می گردد.

وی توضیح داد: با فراوری قارچ خوراکی در این شهرستان برای 34 نفر بطور مستقیم و 68 نفر بصورت غیر مستقیم زمینه اشتغال فراهم شده است.

دیانتی گفت: با ارائه مشاوره فنی و تسهیلات در بخش گلخانه ای و قارچ می توان در این بخش میزان فراوریات را به طور قابل ملاحظه ای افزایش داد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اظهار کرد: امروزه پرورش قارچ خوراکی اهمیت بسزایی پیدا نموده است چرا که بالا بودن قیمت انواع محصولات پروتئینی و مضرات استفاده از این مواد، موجب باز شدن فضا برای ورود محصولات پروتئینی سالم تر با ارزش غذایی بالا، همانند قارچ به فرهنگ مصرف عموم مردم شده است که باعث مالی شدن فراوری قارچ خوراکی شده است.

وی خاطر نشان کرد: قارچ های خوراکی ارزش غذایی بالایی دارند و به همین دلیل می توانند در کنار سبزیجات پرخاصیت میهمان همیشگی سبد غذایی خانواده ها شوند.

دیانتی توسعه فراوری قارچ خوراکی را فرصت مناسبی برای فراهم نمودن زمینه اشتغالزایی، افزایش بهره وری و فراوری محصولات کشاورزی برشمرد و احتیاج به سرمایه و فضای کم، زود بازدهی محصول، راندمان بیولوژیکی بالا، امکان کشت در هر آب و هوایی، امکان تهیۀ مواد اولیه در داخل کشور و امکان صادرات محصول را از مزایای پرورش و فراوری قارچ دانست.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 دی 1399 بروزرسانی: 28 دی 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1016

به "فراوری سالانه 63 تن قارچ خوراکی در میاندوآب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری سالانه 63 تن قارچ خوراکی در میاندوآب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید