با تور مجازی غروب لس آنجلس را دیدن کنید

به گزارش مجله بابلسر، لس آنجلس یکی از کلان شهرهای آمریکا است که به واسطه شهرسازی مدرن و تاریخ استماری خود، معروفیت فراوانی دارد و از قطب های فرهنگی و هنری دنیا غرب محسوب می گردد.

با تور مجازی غروب لس آنجلس را دیدن کنید

لس آنجلس در اواخر قرن هجدهم میلادی به دست استعمارگران مذهبی اسپانیا تاسیس شد. اسپانیایی ها با سخاوت فراوان در صرف واژه ها، نام شهر تازه تاسیس را El Pueblo de Nuestra Señora la Reina de los Ángeles sobre El Río Porciúncula گذاشتند که به معنی شهر بانوی ما، ملکه فرشتگان رودخانه پرسیونکولا است. تاریخ در قبال انرژی هایی که صرف تلفظ نام شهر می شد، صحبت خاصی ندارد! بااین حال جای تعجب نیست که در دوره های بعدی، نام این شهر به لس آنجلس اختصار یافت. با خبرنگاران همراه شوید تا از دریچه تور مجازی به لس آنجلس، شهر فرشتگان سفر کنیم.

لس آنجلس تا سال 1820، بزرگ ترین شهرک مسکونی کالیفرنیا محسوب می شد و به واسطه افزایش جمعیت در سال 1850، عنوان شهر را به خود اختصاص داد. امروزه لس آنجلس بزرگ ترین استان کالیفرنیا و دومین شهر پرجمعیت آمریکا است؛ بااین حال، این شهر از آسمان هنوز هم به دهکده ای بزرگ شباهت دارد؛ جایی که خانه هایی کوچک در میان تپه ها جای خوش نموده اند و هرکدام از آن ها، یک لس آنجلسی اصیل محسوب می شوند. این شهر همانند لحافی بزرگ، بر پیکر استان کالیفرنیا گسترده شده و آن گونه به نظر می آید که از هزاران تاروپود درهم تنیده پدید آمده است. لس آنجلس نقطه مرکزی مشخصی ندارد و این موضوع نیز از ویژگی های منحصربه فرد آن است.

بی تردید، نام لس آنجلس همگان را به یاد هالیوود می اندازد. در خیابان های این شهر، روزانه بیش از 50 فیلم سینمایی و برنامه تلوزیونی ضبط می گردد و بی اغراق، می توان لقب مرکز سینمای دنیا را به آن داد. با این وجود، شهر فرشتگان چیزهای بیشتری از آنچه که در ظاهر نشان می دهد، برای عرضه به شهروندان آمریکایی و جهانگردان دارد.

سواحل باشکوه و تماشای لس آنجلس، سالانه میلیون ها جهانگرد را به خود جلب می نماید و پس از نیویورک و میامی، لس آنجلس پربازدیدترین شهر ایالات متحده محسوب می گردد. علاوه بر این، باغ های مرکبات، صنعت هوانوردی و صنایع نفت و گاز، لس آنجلس را به یکی از قطب های مالی آمریکا بدل نموده است.

شهر فرشتگان جاذبه های تاریخی چندانی ندارد؛ آنچه این شهر را مشهور می نماید، شهرسازی، تفریحات، فرهنگ، سینما و هنر است. لس آنجلس در منطقه ها جلگه ای منتهی به خلیج احداث شده است و کوهستان هایی بلند آن را احاطه می نمایند. مجاورت خانه های ویلایی زیبا با آسمان خراش های غول پیکر و پارک های شهری خوش آب وهوا، تناقضی دل انگیز در شهر فرشتگان پدید آورده است. فانوس دریایی لس آنجلس واقع در بندر این شهر، تنها فانوس دریایی دنیا محسوب می گردد که نوری به رنگ سبز متصاعد می نماید.

ده ها هزار مرکز تفریحی در لس آنجلس وجود دارد. زندگی شبانه در منطقه ها سیلورلیک، هالیوود و سانست همراه با گروه های موسیقی خیابانی در جریان است و روزها نیز جهانگردان قادرند تا از دیزنی لند و یونیورسال استودیو، مشهورترین پارک های موضوعی دنیا، تماشا نمایند. گشت و گذار در سواحل اقیانوس نیز از جمله مهم ترین تفریحات در شهر فرشتگان است.

از مشهورترین منطقه ها لس آنجلس می توان به بورلی هیلز اشاره نمود که برای ساکنان ثروتمند خود مشهور است و خیابان مالهالند در منطقه هالیوود که محل قرارگیری ویلاهای کوین کاستنر، مارلون براندو، بروس ویلیس و سلبریتی های دیگر محسوب می گردد. خیابانی به نام خیابان ستارگان نیز در لس آنجلس وجود که دیوارهای آن به دست خط کارگردانان بزرگ، بازیگران مطرح و موسیقی دان های مشهور مزین شده است. علاوه بر این، لس آنجلس به عنوان یکی از مراکز تجارت دنیای و محل برگزاری مراسم اسکار نیز شناخته می گردد.

تمامی موارد مذکور، شهر فرشتگان را به شهر تاریخ و افسانه ملقب نموده است؛ شهری که هربار با ترفندی تازه، شهروندان و کردشگران خود را به شگفتی وامی دارد. با استفاده از پنجره ای که در ابتدای این مقاله قرار گرفته است، قادر خواهید بود تا از شهر لس آنجلس تماشا کنید. خبرنگاران روزانه مطالب مختلفی را با موضوع تورهای مجازی و سفرهای تصویری به اشتراک به اشتراک می گذارد. اگر به این دست از مطالب علاقه مند هستید، بازدید روزانه را از خبرنگاران از قلم نیاندازید.

منبع: کجارو / airpano.com
انتشار: 15 اسفند 1400 بروزرسانی: 15 اسفند 1400 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1799

به "با تور مجازی غروب لس آنجلس را دیدن کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با تور مجازی غروب لس آنجلس را دیدن کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید