اگر با این خودرو به درستی کار نکنید، مرسدس بنز آن را از شما می گیرد! ، عکس

به گزارش مجله بابلسر، قرار دادن یک موتور واقعی فرمول 1 در یک هایپرکار قانونی، برای مرسدس AMG کار آسانی نبود؛ اما آن ها در نهایت این کار را انجام دادند. هایپرکار One در سپتامبر 2017 معرفی گردید و پس از گذشتن از موانع مهندسی بسیار، فراوری آن در آگوست 2022 شروع شد.

اگر با این خودرو به درستی کار نکنید، مرسدس بنز آن را از شما می گیرد! ، عکس

امیرمسعود عابدین- نیکو روزبرگ قهرمان فرمول یک در سال 2018 خودروی پروجکت وان خود را سفارش داد، اما برای تحویل آن مجبور شد شش سال صبر کند. یک ویدیوی نو به ما نشان می دهد که این خودروی F1 برای حضور در جاده واقعاً چقدر سخت است.

موتور 1.6 لیتری V-6 توربوشارژر مرسدس بنز پروجکت وان باید یک بار در هر 50 هزار کیلومتر بازسازی گردد. چیزهای بیشتری در خصوص نگهداری از این موتور وجود دارد، چرا که رویه راه اندازی پروجکت وان باید طبق دستور رعایت گردد.

نیکو روزبرگ این اشتباه را مرتکب شد که قبل از اینکه موتور به دمای مطلوب خود برسد، خودرو را پیش از موعد خاموش کرد. اگر او این کار را شش بار متوالی انجام می داد، مرسدس بنز از استفاده مجدد او جلوگیری می کرد. ضمناً، یک مالک پروجکت وان در این شرایط باید به مرسدس زنگ بزند و درخواست ارسال نیرو برای خارج ساختن خودرو از حالت یخ کند.

5 تا 8 دقیقه طول می کشد تا موتور احتراقی به دمای مطلوب برسد. شایان ذکر است که این هایپرکار همواره در حالت کاملاً الکتریکی روشن می گردد. پیشرانه بنزینی تا زمانی که مبدل کاتالیزوری به 932 درجه فارنهایت نرسد، وارد فرایند نمی گردد؛ فرآیندی که بین 60 تا 90 ثانیه طول می کشد. در این مدت، پروجکت وان مانند یک خودروی برقی رفتار می نماید.

هنگامی که موتور احتراقی روشن می گردد، سریع ترین خودروی فراوریی در نوربرگ رینگ به طرز چشمگیری سروصدا می نماید. به حدی که مرسدس این هایپرکار را با هدفون های حذف کننده صدا عرضه می نماید، چرا که ممکن است بعضی از افراد صدای 120 دسی بل را طاقت فرسا بدانند.

مدیرعامل مرسدس AMG اعتراف کرد که پروجکت وان پیچیده ترین خودرویی است که در تاریخ مرسدس بنز ساخته شده و معتقد است که هرگز تکرار نخواهد شد. این برند آلمانی پیش از این به علت قوانین سخت گیرانه آلایندگی، احتمال فراوری مجدد خودروی جاده ای با موتور F1 را رد نموده بود. تنها 275 دستگاه از پروجکت وان به صورت دستی ساخته می گردد.

منبع: motor1

227322

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 2 مرداد 1403 بروزرسانی: 2 مرداد 1403 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 2136

به "اگر با این خودرو به درستی کار نکنید، مرسدس بنز آن را از شما می گیرد! ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر با این خودرو به درستی کار نکنید، مرسدس بنز آن را از شما می گیرد! ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید