افزایش کشت نخود پاییزه در استان

به گزارش مجله بابلسر، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : برآورد می گردد سال جاری کشت نخود پاییزه در استان به 70 هزار هکتار برسد.

افزایش کشت نخود پاییزه در استان

محمدسعید هوشیار مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به برنامه ریزی برای افزایش 21 هزار هکتاری سطح زیر کشت نخود پاییزه استان در سال زراعی تازه، گفت : برآورد می شود امسال70 هزار هکتار نخود پاییزه در مزارع استان کرمانشاه کشت شود.

هوشیار یادآور شد: سال زراعی گذشته 49 هزار هکتار نخود پاییزه در استان کرمانشاه کشت شده بود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه اقدامات لازم برای کشت نخود پاییزه در استان صورت گرفته، گفت: هیچ مسئله ای برای تامین نهاده های کشت پاییزه نخود در استان نداریم.

وی اضافه نمود: در عین حال که بذر مورد احتیاج برای کشت نخود پاییزه در کرمانشاه در داخل استان فراوری می شود، بذر نخود پاییزه خیلی از استان های کشور را فراوری می کنیم.

هوشیار زمان کشت نخود پاییزه را بعد از اولین بارندگی موثر گفت و اضافه نمود: با کشت نخود پاییزه در این شرایط علاوه بر اینکه بقایای علف های هرز در مزرعه سبز شده و به درون خاک برمی شود و امکان تغذیه گیاه از آن فراهم می شود، گیاه فرصت استفاده از آب بارندگی های پاییز و زمستان را هم پیدا خواهد نمود.

وی با بیان اینکه همه شهرستان های استان کرمانشاه شرایط کشت نخود پاییزه را دارند، گفت: استان کرمانشاه بزرگترین فراوریکننده نخود کشور است .

خبرنگاران کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 آذر 1401 بروزرسانی: 2 آذر 1401 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1986

به "افزایش کشت نخود پاییزه در استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش کشت نخود پاییزه در استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید