آیا آیفون SE اپل، تلفن های ارزان قیمت چینی را از رده خارج می نماید؟

به گزارش مجله بابلسر، بر اساس آخرین قیمت خرده فروشی گوشی آیفون SE اپل که در ماه آوریل عرضه شد با کمترین ظرفیت ذخیره سازی با قیمت 399 دلار به فروش می رسد. اپل ماه گذشته آیفون SE ارزان قیمت خود را منتشر کرد و از همان زمان نیز احساس می شد هدف از این کار، به دست آوردن سهم بازاری است که رقبای چینی در اختیار داشتند.

آیا آیفون SE اپل، تلفن های ارزان قیمت چینی را از رده خارج می نماید؟

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، اپل نسبت به نسخه آیفون 8 تغییراتی را در پردازنده اصلی و بعضی از قسمت های ارتباطی برای مدل SE ایجاد نموده است، اما سایر اجزای آن، از جمله صفحه نمایش کریستال مایع و باتری آن، تقریباً برابر آیفون 8 آن است.

می توان گفت که آیفون SE یک نسخه ساده خانوادگی است. گروه تحقیقاتی Fomalhaut Techno Solutions مستقر در توکیو، تجزیه و تحلیل هایی درباره آیفون SE در برابر سایر نسخه های گوشی هوشمند با شرایط مشابه انجام داده است.Fomalhaut تخمین می زند که هزینه این اجزاء 64 گیگابایت SE 217 دلار یا 18 ٪ کمتر از هزینه های آیفون 8 است.

چگونه اپل پیروز شد راهی برای کاهش هزینه ها پیدا کند؟ کلید در صفحه نمایش قرار گرفته است. آیفون SE دارای صفحه نمایش ال سی دی 4.7 اینچی است، دقیقا مشابه با همان اندازه و وضوح تصویری که آیفون 6 که در سال 2014 منتشر شد با خود به همراه داشت. این یک تقابل آشکار برای سازندگان چینی از جمله هواوی و اوپو است که سعی دارند با همین امکانات قیمت هایی پایین تر داشته باشند.

علاوه بر این، آیفون SE دارای ظرفیت باتری حدود 1800 میلی آمپر ساعت است که این امر به ماندگاری باتری اشاره دارد، اما رقبا معمولاً باتری های حداقل 3000 میلی آمپر ساعتی را استفاده می نمایند. اپل باتری های کلاس مشابه را در سری اصلی آیفون 11 خود که سال گذشته منتشر شد، استفاده کرد.

به گفته اپل، آیفون SE به کاربران این امکان را می دهد تا حداکثر 13 ساعت فیلم را با یک بار شارژ ببینند. البته این گزینه کوتاه تر از 17 ساعت تماشای فیلم با آیفون 11 است. این شرکت هزینه های دوربین را نیز کاهش داده است. آیفون SE فاقد دوربین های ترکیبی است که معمولاً در مدل های رقیب مشاهده می گردد. این دوربین ها مانند عمق نامحدودی را ارائه می دهند و تصاویری با کیفیت بالا ارائه می دهند.

سنسور های تصویربرداری SE که بر کیفیت تصاویر تأثیر می گذارند، اندکی از سنسور های دوربین اصلی آیفون 11 کوچکتر هستند و تقریباً به همان اندازه که در آیفون 8 وجود دارند تخمین زده می شوند. در حالی که آیفون SE عملکرد های بهتری در دوربین دارد، از جمله فوکوس کردن هنگام شناسایی افراد، این شرکت این کار را به جای اجزای دوربین با تکیه بر تکنولوژی پردازش تصویر انجام داده است.

آیفون SE دارای تراشه های پردازش پیشرفته A13 (همان نمونه های مورد استفاده در سری آیفون 11) است، برخلاف مدل های رقیب که احتمالا پردازنده های ارزانتری را در تلفن های هوشمند ارزان قیمت دارند: پردازنده های با کارایی بالا، مؤلفه های اصلی دستیابی به هوش مصنوعی و واقعیت افزوده هستند، مناطقی که اپل روی آن تمرکز نموده است.

منبع: انتخاب
انتشار: 18 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 636

به "آیا آیفون SE اپل، تلفن های ارزان قیمت چینی را از رده خارج می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا آیفون SE اپل، تلفن های ارزان قیمت چینی را از رده خارج می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید