شروع بارش در غرب کشور از فردا ، بارش در کدام شهرها شدت می یابد؟ ، آلودگی هوا همچنان ادامه دارد؟

به گزارش مجله بابلسر، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از پایداری جوی و تداوم آلودگی هوا در شهرهای صنعتی بعلاوه ورود سامانه بارشی از غرب کشور اطلاع داد.

شروع بارش در غرب کشور از فردا ، بارش در کدام شهرها شدت می یابد؟ ، آلودگی هوا همچنان ادامه دارد؟

به گزارش خبرنگاران، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی امروز و فردا (13 و 14 دی) در بیشتر نقاط کشور آسمان صاف و جو پایدار خواهد بود و در شهرهای صنعتی و پرجمعیت آلودگی هوا تداوم دارد.

وی ادامه داد: چهارشنبه به تدریج با نفوذ سامانه بارشی از مرزهای غربی به کشور در استان های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و شمال خلیج فارس بارش و وزش باد شدید موقت شروع خواهد شد که در منطقه ها سردسیر و ارتفاعات به شکل برف و در استان های جنوبی همراه با رعدوبرق خواهد بود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا بارش در استان های ایلام، لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شمال بوشهر شدت خواهد داشت.

وی اضافه نمود: پنجشنبه (15 دی) در غالب منطقه ها کشور به جز جنوب شرق بارش ادامه خواهد داشت که در این روز شدت بارش در استان های واقع در دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی خواهد بود.

ضیاییان در ادامه گفت: آدینه (16 دی) در نوار غربی کشور، منطقه ها جنوبی، شمال شرق و ارتفاعات البرز بارش پراکنده پیش بینی می گردد. شنبه(17 دی) در نوار شرقی، سواحل شرقی دریای خزر، ارتفاعات البرز شرقی و بخش هایی از استان های هرمزگان، کرمان و جنوب شرق فارس بارش پراکنده رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: امروز(13 دی) دریای عمان و تنگه هرمز دو روز آینده خلیج فارس و از بعد از ظهر پنجشنبه تا آدینه دریای خزر مواج و متلاطم است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (14 دی) قسمتی ابری همراه با هوای ناسالم، در بعد از ظهر افزایش ابر و از اواخر وقت، بارش پراکنده با حداقل دمای 3 و حداکثر دمای 9 درجه سانتیگراد و روز پنجشنبه (15 دی ) ابری و در برخی ساعت ها بارش باران و گاهی وزش باد با حداقل دمای 2 و حداکثر دمای 6 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

ضیائیان در سرانجام گفت: طی امروز و فردا(13 و 14 دی) بندرعباس با دمای 25 درجه سانتیگراد گرم ترین و طی امروز همدان، شهرکرد و زنجان با دمای 9- و فردا اردبیل با دمای 6- سردترین مرکز استان کشور است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 دی 1401 بروزرسانی: 30 دی 1401 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 2015

به "شروع بارش در غرب کشور از فردا ، بارش در کدام شهرها شدت می یابد؟ ، آلودگی هوا همچنان ادامه دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع بارش در غرب کشور از فردا ، بارش در کدام شهرها شدت می یابد؟ ، آلودگی هوا همچنان ادامه دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید