آسفالت جهت جنگل ابر مغایر با ثبت جهانی است

به گزارش مجله بابلسر، ایلنا/ براساس سخنان مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان، آسفالت جهت جنگل ابر مغایر با ثبت جهانی است.

آسفالت جهت جنگل ابر مغایر با ثبت جهانی است
بیشتر بخوانیدجنگل ابر شاهرود | بهشتی افسانه ای در قلب سمنان

قضیه چیست؟

مهدی جمال با تأکید بر اینکه این اداره کل به هیچ وجه موافق آسفالت راستا ابر نیست، اضافه کرد: اگرچه قرار دریافت یک اثر در فهرست جهانی مهم است، اما نکته مهم تر حفظ ثبت جهانی است.

او با تأکید بر رعایت ضوابط ثبت جهانی جنگل جهانی ابر گفت: بی توجهی به ضوابط، باعث خارج شدن پرونده اثر از فهرست جهانی می گردد.

او با اشاره به اینکه جلوگیری از آسفالت و مسدود کردن راستاهای غیرضروری در حفاظت از این جنگل ارزشمند مؤثر است، توضیح داد: حفظ و نگهداری جنگل ابر وظیفه تمامی دستگاه های اجرایی و مردم است و باید این میراث گرانبها حفظ گردد.

جمال گفت: جنگل ابر شاهرود بدلیل ویژگی های منحصربه فرد در سطح ملی مطرح است و ثبت جهانی آن، زمینه معرفی هرچه بیشتر این میراث طبیعی را در سطح بین المللی فراهم نموده است.

او با اشاره به اینکه با ثبت این مجموعه جنگل ارزشمند تحت عنوان جنگل های هیرکانی، استان سمنان حائز نخستین اثر ثبت جهانی شد، اضافه کرد: جنگل های هیرکانی پس از بیابان لوت، دومین اثر عظیم طبیعی ایران است که در فهرست جهانی قرار گرفته است.

منبع: همگردی
انتشار: 20 بهمن 1399 بروزرسانی: 20 بهمن 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1192

به "آسفالت جهت جنگل ابر مغایر با ثبت جهانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آسفالت جهت جنگل ابر مغایر با ثبت جهانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید