100 نماینده کنگره آمریکا نتایج آرای الکترال را به چالش می کشند

به گزارش مجله بابلسر، یک نماینده جمهوریخواه آمریکا گفته است که حدود 100 نماینده جمهوریخواه قصد دارند نتایج آرا الکترال را به چالش بکشند.

100 نماینده کنگره آمریکا نتایج آرای الکترال را به چالش می کشند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، آدام کینزینگر کننده جمهوریخواه آمریکایی گفت: تصور می کنم حدود 100 کننده جمهوریخواه در نشست 6 ژانویه کنگره، نتایج آرا الکترال را به چالش خواهند کشید.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

کینزینگر افزود: فکر می کنم حدود 100 کننده جمهوریخواه نتایج انتخابات 3 نوامبر را به چالش خواهند کشید.

اوایل ماه جاری بود که کن پاکستون دادستان ایالت تگزاس با طرح شکایتی خواستار جلوگیری از رای دادن هیئت های ریاست جمهوری کالج الکترال در 4 ایالت حساس و مهم شده بود که قصد داشتند به جو بایدن رای بدهند.

این در حالی است که جاش هاولی سناتور جمهوریخواه ایالت میسوری چهارشنبه وعده داده است تا پیروزی جو بایدن رئیس جمهور منتخب امریکا در انتخابات جنجالی 3 نوامبر را در نشست آینده کنگره به چالش بکشد، یعنی نشستی که کنگره قصد دارد رسما آرا الکترال را شمارش کند.

اقدام برخی سناتورهای جمهوریخواه برای به چالش کشیدن نتایج آرا الکترال در حالی است که شانس چندانی برای تغییر نتایج انتخابات ریاست جمهوری وجود ندارد.

جاش هاولی قصد دارد در نشست 6 ژانویه کنگره، اعضای مجلس کنندگان و سنا را مجبور به رای گیری درباره پذیرش نتایج آرا الکترال بایدن کند. اعتراض این سناتور نتیجه انتخابات را تغییر نخواهد داد ولی فرایند تایید پیروزی بایدن را به تاخیر می اندازد.

این در شرایطی است که دموکراتها قصد دارند هر گونه اعتراض نسبت به نتایج آرا الکترال را در مجلس کنندگان رد کنند.

جاش هاولی با انتشار بیانیه ای افزود: برخی ایالت ها به خصوص پنسیلوانیا نتوانسته اند از قوانین انتخاباتی خودشان تبعیت کنند. حداقل کاری که کنگره می تواند انجام دهد، تحقیق درباره این قانون شکنی هاست.

تعدادی از کنندگان جمهوریخواه در مجلس کنندگان گفته اند که به نتایج انتخابات اعتراض خواهند کرد ولی هاولی نخستین سناتوری است که این اقدام را انجام داده است.

ترامپ هنوز حاضر به پذیرش شکست در انتخابات ریاست جمهوری 3 نوامبر در برابر بایدن نشده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 بهمن 1399 بروزرسانی: 19 بهمن 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1106

به "100 نماینده کنگره آمریکا نتایج آرای الکترال را به چالش می کشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "100 نماینده کنگره آمریکا نتایج آرای الکترال را به چالش می کشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید