گزارش فروش داستان جدید گرگ و میش ، استفانی مایر دو کتاب دیگر هم برای گرگ و میش می نویسد

به گزارش مجله بابلسر، به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، استفانی مایر گفت که حداقل دو کتاب دیگر برای مجموعه گرگ و میش خواهد نوشت. این در حالی است که آخرین کتاب از این مجموعه تحت عنوان خورشید نیمه شب در رتبه نخست پرفروش های جدول های مختلفی در بریتانیا و امریکا قرار گرفته و به طور کل یک میلیون نسخه از آن فقط در ایالات متحده به فروش رفته است.

گزارش فروش داستان جدید گرگ و میش ، استفانی مایر دو کتاب دیگر هم برای گرگ و میش می نویسد

خورشید نیمه شب در واقع بازگویی اولین کتاب از مجموعه گرگ و میش است. نسخه اولیه عشق بِلا به ادوارد از زبان بِلا روایت می شود و حالا در این کتاب جدید از زاویه دید ادوارد، خون آشام داستان قصه را می خوانیم. طبق آمار از زمان پخش کتاب در بازار در تاریخ 4 آگوست(14 مرداد) یک میلیون نسخه از خورشید نیمه شب در فرمت های مختلف به فروش رفته است. مگان تینگلی از انتشارات لیتل، که ناشر مایر است، به یو اس اس تودی گفت آمارها خیره کننده است.

در بریتانیا نیز فقط در سه روز اول حدود 63 هزار نسخه به فروش رفت و مایر در جایگاه پرفروش های فهرست های مختلف قرار داد. البته این میزان از فروش برای مایر اصلاً عجیب نیست و در سال 2010 و هنگامی که نویسنده دومین کتاب از این مجموعه تحت عنوان زندگی دوم کوتاه بری تَنِر را منتشر کرد فروش بیشتری هم داشت و با وجود اینکه به صورت رایگان بر روی اینترنت قرار گرفته بود حدود 90 هزار نسخه به فروش رفت که در واقع هر دقیقه 79 نسخه است.

با وجود اینکه طرفداران این مجموعه با خواندنش هیجان زده شده اند اما منتقدین تحت تأثیر قرار نگرفتند. اِلا هانت در گاردین نوشت: درباره نگارش کتاب نظری ندارم زیرا گرگ و میش هیچ وقت برای سبک نگارشش مود استقبال قرار نگرفت اما ویرایش کتاب مشکل دارد. توصیفات بیش از حد است. ایندیپندنت سبک نگارش کتاب را به صورت خنده داری بد خواند. و کِرکس این اثر را نامه ای عاشقانه برای طرفدارانش دانست که افراط در نوشتنش را می بخشند و حتی از آن لذت هم می برند.

مایر اولین بار در ماه می خبر انتشار کتاب پس از دوازده سال را داد. دوازده سال پیش وقتی بخش هایی از کتاب در اینترنت لو رفت مایر نوشتنش را کنار گذاشت و همان زمان این اتفاق را نقض بزرگ حق من به عنوان یک نویسنده و یک انسان خواند و پروژه را رها کرد. اوایل ماه آگوست سال جاری به نیویورک تایمز گفت: هنوز نمی دانم چگونه چنین اتفاقی رخ داده است. فکر نمی کنم نیت بدی وجود داشت. وقتی از مردم خواستیم دست از خواندنش بردارند داستان را کپی کردند اما این قسمت تلخ و ترسناک ماجرا نبود. وقتی فهمیدم که احتمالاً کسی نوشته های کامپیوترم را می خواند خیلی ترسیدم.

در سال 2013 مایر گفت دیگر هیچ وقت داستانی برای مجموعه گرگ و میش نخواهد نوشت و به مجله ورایتی گفت ممکن است فقط سه پاراگراف در وبلاگم بنویسم و بگویم چه شخصیت هایی از بین می فرایند: هر روز از گرگ ومیش دورتر می شوم. از یادآوری آن هم شادمان نمی شوم.

با این وجود روز دوشنبه در مراسم آنلاین کتابفروشی زنجیره ای یک میلیون گفت که برنامه های دیگری دارد: دو کتاب دیگر در جهان وجود دارد که دوست دارم بنویسم. برای هر دو خلاصه نویسی انجام دادم و حتی یک فصل از اولی را هم نوشته ام. البته هنوز آمادگی انجام این کار را ندارم و دوست دارم داستانی جدید بنویسم.

چهار کتاب اول مجموعه گرگ و میش، که بین سال های 2005 تا 2008 منتشر شد، بیش از 100 میلیون نسخه در سراسر جهان به فروش رفت و پنج اقتباس سینمایی نیز از داستان بِلا و ادوارد تولید شد که سودی حدود سه و نیم میلیارد دلار به همراه داشت.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 14 مهر 1399 بروزرسانی: 14 مهر 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 809

به "گزارش فروش داستان جدید گرگ و میش ، استفانی مایر دو کتاب دیگر هم برای گرگ و میش می نویسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش فروش داستان جدید گرگ و میش ، استفانی مایر دو کتاب دیگر هم برای گرگ و میش می نویسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید