گردهمایی راهنمایان گردشگری 45 کشور دنیا در شیراز برگزار می گردد

به گزارش مجله بابلسر، مدیرکل میراث فرهنگی فارس از برگزاری بزرگترین گردهمایی راهنمایان گردشگری جهان با حضور 300 راهنما از 45 کشور جهان در تاریخ 14 تا 15 بهمن ماه در شیراز اطلاع داد.

گردهمایی راهنمایان گردشگری 45 کشور دنیا در شیراز برگزار می گردد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات اخذ ویزای توریستی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

به گزارش خبرنگاران از شیراز، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس مصیب امیری گفت: این رویداد دو سالانه و زیر نظر مستقیم فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری (WFTGA) در یکی از کشورهای عضو این فدراسیون برگزار می گردد.

وی با اشاره به صندلی ویژه راهنمایان در معرفی جاذبه های گردشگری در جهان گفت: برگزاری این گردهمایی تاثیر به سزایی در تعامل راهنمایان کشورمان با راهنمایان کشورهای خارجی دارد و این امر منجر به افزایش کیفیت خدمات گردشگری در کشور و بویژه استان فارس می گردد.

امیری بیان نمود: معرفی جاذبه های فرهنگی، تاریخی و طبیعی کشور، توسعه پایدار صنعت گردشگری و ارتقای دانش و اخلاق حرفه ای راهنمایان براساس استانداردهای جهانی از مهم ترین اهداف این کنوانسیون است.

وی اضافه کرد: در پانزدهمین فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری که در بهمن ماه سال 93 در جمهوری چک برگزار گردید، از میان 11 کشور سه کشور ایران، سنگاپور و دانمارک به عنوان نامزدهای نهایی انتخاب و در نهایت امر کشور ایران برای نخستین بار با کسب بیشترین آرای موافق از اعضای کنوانسیون میزبانی سال 2017 را کسب کرد.

ثبت 53 اثر شاخص تاریخی فارس در فهرست آثار ملی

مدیرکل میراث فرهنگی فارس گفت: با پیگیری این اداره کل، 53 اثر شاخص استان فارس در فهرست آثار ملی در سال 95 به ثبت رسیده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس مصیب امیری گفت: نظر به اهمیت آثار تاریخی کشور و حفظ و صیانت از میراث فرهنگی این مرز و بوم در 12 آبان ماه سال 1309 قانون حفظ آثار ملی کشور مورد تصویب نهاده شد.

وی اضافه کرد: بنا براین قانون تهیه پرونده های ثبتی برای آثار تاریخی- فرهنگی نخستین اقدام در راه مطالعه، آنالیز و مستندسازی آثار باستانی به شمار می رود.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس اعلام نمود: نظر به ناممکن بودن مطالعه دقیق در باب تمام آثار تاریخی استان در شرایط کنونی و با امکانات موجود، تهیه پرونده ثبتی برای آثار تاریخی اقدام موثری در جهت شناسایی و مستندسازی اولیه آثار است که علاوه بر اهمیت وافر از دیدگاه حقوقی و پژوهشی نیز بسیار در خور توجه است.

حضور هشتمین تور گردشگران اروپایی در پایتخت چهار طاقی ها

مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فراشبند از حضور هشتمین تور گردشگری اروپایی از کشورهای روسیه و ایتالیا در این شهرستان اطلاع داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس مرتضی کشاورز گفت: جاذبه های تاریخی و عشایری این شهرستان و معرفی آنها در فضاهای مجازی و تعامل با دفاتر خدمات مسافرتی در سطح کشور سبب رونق صنعت گردشگری و حضور بیش از پیش گردشگران داخلی و خارجی در این منطقه شده است.

وی اضافه کرد: گردشگران پس از بازدید از جاذبه های دیدنی شهرستان فراشبند با امضای طوماری به جمع حامیان محیط زیست پیوستند.

منبع: تسنیم
انتشار: 17 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 334

به "گردهمایی راهنمایان گردشگری 45 کشور دنیا در شیراز برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردهمایی راهنمایان گردشگری 45 کشور دنیا در شیراز برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید