گاردین: فدرالیسم تازه ترین قربانی ترامپ و کرونا است

به گزارش مجله بابلسر، یک روزنامه انگلیسی فدرالیسم را جدیدترین مفهومی دانست که توسط رئیس جمهور آمریکا و شیوع ویروس کرونا قربانی شده است.

گاردین: فدرالیسم تازه ترین قربانی ترامپ و کرونا است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران ، یک روزنامه انگلیسی در تحلیلی فدرالیسم را تازه ترین مفهومی دانسته که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و شیوع ویروس کرونای جدید آن را قربانی کرده اند.

روزنامه انگلیسی گاردین با اشاره به اینکه در عصر دونالد ترامپ بسیاری از سنت ها و نهادها به چالش کشیده شده اند نوشته است: جدیدترین آنها فدرالیسم است.

فدرالیسم بر این ایده پایدار است که قدرت باید بین دولت فدرال و ایالت ها تقسیم شود، اما گاردین نوشته پاسخ ترامپ به ویروس کرونا ترجیحات تاریخی را در میان هر دو حزب تغییر داده است. به نوشته این روزنامه شیوع ویروس کرونا برای دموکرات ها که احساس می کنند در بحبوحه همه گیری این بیماری رها شده اند به معنی روی آوردن به فدرالیسم بوده در حالی که برای جمهوری خواهان با سرسپردگی برده وار به قدرت دولت فدرال (مرکزی) همراه شده است.

طبق اصول فدرالیسم، ایالت ها مسئولیت اصلی برای حفظ سلامت شهروندانشان را به عهده دارند، اما دولت فدرال هم باید رهبری امور را در هماهنگ سازی ملی اقدامات به عهده بگیرد. تجهیزات باید به مناطقی که نیاز است فرستاده شوند و تدابیری مانند تعطیلی کسب و کارها باید بر اساس یک طرح ملی اتخاذ شوند نه به صورت تصادفی و در سطح ایالت ها زیرا آنطور که آندرو کومو، فرماندار نیویورک گفت: مرز بین ایالت ها معنای چندانی برای این ویروس ندارد.

با این حال، به نوشته گاردین این سیستم در خلأ رهبری مسئولانه از سوی کاخ سفید به نحوی که قرار بوده عمل نکرده است. دونالد ترامپ به جای آنکه در کسوت رئیس جمهور آمریکا با فرمانداران ایالت ها همکاری کرده و یک طرح ملی تدوین کند چندین ماه مشکل را انکار کرد.

ترامپ، تنها اندکی بعدتر، زمانی که بحران شیوع کرونا کل آمریکا را گرفت از آن سوی بام افتاد و گفت که برای تصمیم گیری درباره زمان اتمام تعطیلی های اعمال شده برای کنترل بیماری، اختیار تام دارد و فرمانداران ایالت ها باید از او تبعیت کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 588

به "گاردین: فدرالیسم تازه ترین قربانی ترامپ و کرونا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گاردین: فدرالیسم تازه ترین قربانی ترامپ و کرونا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید