کهگیلویه و بویراحمد پیشتاز در اجرای غربالگری

به گزارش مجله بابلسر، کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان های پیشتاز در بحث غربالگری، بیماریابی گسترده و نمونه گیری وسیع بیماران کرونایی است.

کهگیلویه و بویراحمد پیشتاز در اجرای غربالگری

به گزارشاز استاندار کهگیلویه وبویراحمد در سفر به شهر دهدشت و جلسه بررسی شرایط شیوع ویروس کرونا و بیماران کرونایی شهرستان کهگیلویه، اقدامات انجام شده در این زمینه را قابل قبول دانست و گفت: با توجه به اقدامات خوب ستاد مبارزه با کرونای استان برای پیشگیری و مقابله با این ویروس ، وزیر بهداشت از مجموعه این ستاد تقدیر کرد که این نشان از وظیفه شناسی مردم استان، پزشکان، پرستاران و مجموعه ستاد استانی است.

حسین کلانتری افزود: با توجه به اینکه ما استان پایلوت در بحث مقابله با ویروس کرونا نبودیم، اما کهگیلویه وبویراحمد یکی از استان های پیشتاز در بحث غربالگری، بیماریابی گسترده و نمونه گیری وسیع بیماران کرونایی است.

وی از تهیه تجهیزات بیمارستانی مورد نیاز بیماران مبتلا به کوید 19 در استان اشاره کرد و گفت: از ابتدای شیوع این ویروس در استان از لحاظ تجهیزاتی، آزمایشگاه های تشخیصی و مقابله با این بیماری مجهز تر شدیم و با توجه به نیاز این بیماران، دستگاه سی تی اسکن، رادیولوژی دیجیتال و آزمایشگاه تشخیصی در استان راه اندازی شده که به صورت روزانه ظرفیت انجام 200 تست کرونا در استان وجود دارد.

کلانتری به آمار بیماران کرونایی شهرستان کهگیلویه هم اشاره کرد و افزود: از ابتدا تا کنون 56 مورد مبتلا به کرونایی در کهگیلویه شناسایی شد که از این تعداد یک بیمار در بیمارستان امام خمینی دهدشت بستری است و 6 نفر از اعضای یک خانواده نیز که به این بیماری مبتلا شدند در مرکز نقاهتگاهی این شهرستان تحت مراقبت هستند و همه خدمات مورد نیاز را دریافت می کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان نمود: برای مقابله و مهار این بیماری در استان مسئله ای در زمینه تجهیزات و دیگر امکانات مورد نیاز وجود ندارد.

کلانتری با تجلیل و قدردانی از خدمات کادر درمانی اضافه کرد: با توجه به هماهنگی های انجام شده با وزارت بهداشت، از خدمات و مجاهدت های شبانه روزی کادر درمانی مراکز مختلف استان قدردانی می شود.

غ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 601

به "کهگیلویه و بویراحمد پیشتاز در اجرای غربالگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کهگیلویه و بویراحمد پیشتاز در اجرای غربالگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید