کشف کرونای انگلیسی در چین

به گزارش مجله بابلسر، خبرنگاران : مقامات بهداشتی چین مشاهده اولین مورد ابتلا به ویروس جهش یافته کرونا را که شیوع آن از انگلیس شروع شد، در شهر شانگهای تایید کردند.

کشف کرونای انگلیسی در چین

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس، مقامات بهداشتی چین مشاهده اولین مورد ابتلا به ویروس جهش یافته در این کشور را که از جنوب انگلیس شیوع پیدا نموده، تایید کردند.

اسپوتنیک گزارش داد، نوع جدید ویروس که به گفته کارشناسان سریع تر از نوع اولیه شیوع پیدا می نماید، باعث شده بیش از 50 کشور از جمله چین محدودیت های مسافرتی در ارتباط با انگلیس وضع نمایند.

مرکز کنترل بیماری چین در یادداشتی تحقیقاتی روز چهارشنبه خاطرنشان کرد اولین بیمار مشاهده شده در چین زنی 23 ساله است که 14 دسامبر (24 آذر) از بریتانیا به شانگهای سفر کرد.

این مرکز اضافه کرد وی در بدو ورود به دلیل نشان دادن علائم خفیف در بیمارستان بستری شد. متخصصان بهداشت و درمان توالی ژنتیکی نمونه های آزمایش وی را به دلیل سابقه سفرش به انگلیس و مشاهده موارد غیرعادی در نتایج آزمایش اسید نوکلئیک وی در 24 دسامبر آنالیز کردند. نتایج نشان داد نوع کرونای وی با موارد یافت شده در شانگهای و پیشتر در ووهان، اولین کانون شیوع همه گیری کرونا در دنیا متفاوت است و بعد تایید شد نوع بیماری وی با نوع جهش یافته که از اکتبر در انگلیس در حال شیوع است، یکی است.

پیشتر مایکل مارتین نخست وزیر ایرلند در اظهاراتی در مورد سرعت گسترش گونه جهش یافته ویروس کرونا هشدار داد.

نخست وزیر ایرلند در نطقی تلویزیونی در این خصوص گفت: در حالی که تحقیقات بین المللی درباره نوع جدید [ویروس کرونا] ادامه دارد، در حال حاضر بدیهی است که ما با یک نوع بیماری روبرو هستیم که بسیار سریع در حال گسترش است.

وی در ادامه گفت این ویروس جدید با سرعتی در حال گسترش است که از بدبینانه ترین روش های پیش بینی موجود هم فراتر است.

وزیر بهداشت انگلیس پیشتر از یافت شدن نوع جدید ویروس کرونا در این کشور اطلاع داد. مت هانکوک گفت که دستکم 60 مقام محلی مختلف در انگلیس، عفونت هایی را که بر اساس گونه جدید کرونا ایجاد شده ثبت نموده اند.

مقام های دولت انگلیس به سازمان دنیای بهداشت گفته اند که کرونای انگلیسی از اوایل سپتامبر آغاز به انتشار نموده است.

مقام های سازمان دنیای بهداشت درباره ویژگی های نسخه جهش یافته ویروس کرونا خاطرنشان کردند گونه جدید این ویروس مسری تر است اما شواهدی مبنی بر مرگبارتر بودن آن وجود ندارد.

تدروس آدهانوم، مدیرکل سازمان دنیای بهداشت گفت که جلوگیری از انتقال گونه جدید اهمیت حیاتی دارد زیرا هر چه ویروس جدید بیشتر منتشر گردد فرصت بیشتری برای جهش دارد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 18 بهمن 1399 بروزرسانی: 18 بهمن 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1067

به "کشف کرونای انگلیسی در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف کرونای انگلیسی در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید