کارشناس آمریکایی: چرا به عربستان، عامل حملات 11 سپتامبر، نیرو می فرستیم؟

به گزارش مجله بابلسر، جرالدو ریورا کارشناس- مجری کهنه کار آمریکایی که سابقه همکاری با شبکه فاکس نیوز را دارد و دوست قدیمی رئیس جمهور آمریکا است، از موضع دولت او در اعزام نظامیان آمریکایی به عربستان سعودی به شدت انتقاد کرده است.

کارشناس آمریکایی: چرا به عربستان، عامل حملات 11 سپتامبر، نیرو می فرستیم؟

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جرالدو ریورا کارشناس و مجری با سابقه آمریکایی که حامی سرسخت دونالد ترامپ محسوب می شود، از طرح دولت او برای اعزام نظامیان و تجهیزات نظامی آمریکایی به عربستان سعودی به شدت انتقاد کرد و سعودی ها را عاملان حمله تروریستی 11 سپتامبر 2001 خوانده است.

وزارت دفاع آمریکا روز جمعه (دیروز) با تایید خبر اعزام نیروهای اضافی به عربستان سعودی گفت که اعزام تجهیزات بیشتر به عربستان سعودی شامل سامانه های دفاعی نیز می شود.

طبق اعلام پنتاگون، اعزام 3 هزار نیروی بیشتر به عربستان سعودی در دستور کار واقع شده است و دو سامانه دفاع موشکی تاد و پاتریوت نیز به این کشور ارسال خواهد شد. استقرار دو اسکادران جدید از جنگنده های این کشور در عربستان سعودی هم در دستور کار واشنگتن واقع شده است.

ترامپ و جرالدو ریورا

جرالدو ریورا که پیش از این بارها اعلام کرده که عربستان سعودی دشمن آمریکا در منطقه غرب آسیا و منشا همه مسائل است، از طرح دولت ترامپ برای اعزام نظامیان و تجیهزات نظامی آمریکایی به این کشور به شدت انتقاد کرده است.

او در پیامی توئیتری نوشت: چرا ما داریم نظامیان بیشتری به عربستان سعودی می فرستیم؟ تا از این کشور فوق العاده ثروتمند حفاظت کنیم، از آن اسلامگرایان تندروی که از آمریکا متنفر هستند و به ما در 11 سپتامبر (2001) حمله کردند، آنهایی که یک خبرنگار آمریکایی را شکنجه کردند، کشتند و تکه تکه اش کردند.

این اولین باری نیست که جرالدو ریورا به مواضع عربستان سعودی می تازد.

او در یک مصاحبه با شبکه فاکس نیوز هم گفته بود: کل سیاست ما درباره ایران، سیاستی ورشکسته است، ما در خاورمیانه کاملا دشمن مان را عوضی گرفته ایم. تجربه من از دهه ها پوشش و مخابره گزارش ها درباره جنگ ها، اذیت و آزارها و اقدامات شر عربستان سعودی را نشان می دهد، ربایندگان هواپیماها در (حملات) 11 سپتامبر از عربستان سعودی بودند، آنها داعش هستند، آنها القاعده هستند، آنها الشباب هستند. این سنی ها و عربستان سعودی هستند که مسائل واقعی هستند. به نظر من، ما می توانیم با ایرانی ها تعامل کنیم. سعودی ها ما را خریده اند، سعودی ها سیاست خارجی ما را خریده اند (جزئیات بیشتر).

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 77

به "کارشناس آمریکایی: چرا به عربستان، عامل حملات 11 سپتامبر، نیرو می فرستیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارشناس آمریکایی: چرا به عربستان، عامل حملات 11 سپتامبر، نیرو می فرستیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید