پیگیری پلتفرم فراوری واکسن کرونا در انستیتو پاستور ایران

به گزارش مجله بابلسر، به گزارش خبرنگاران، دکتر کیهان آزادمنش استاد انستیتو پاستور و مدیر علمی یکی از شرکت های داروسازی در وبیناری مبتنی بر آنالیز شرایط فراوری واکسن کرونا در کشورها و ارائه توانمندی کشور ایران در فراوری آن که به صورت آنلاین در فرهنگستان علوم پزشکی برگزار گردید، گفت: یک چهارم واکسن های کرونا بر اساس پلتفرم های ناقل ویروسی هستند.

پیگیری پلتفرم فراوری واکسن کرونا در انستیتو پاستور ایران

وی با بیان اینکه به لحاظ تاریخی این نوع واکسن ها دارای نسل های یک تا سه هستند، گفت: نسل اول واکسن های Inactivated، واکسن های نسل دوم پروتئینی های نوترکیب، توکسوئید، کونژوگه و نسل سوم ناقلین نوترکیب(ویروس،DNA،RNA) هستند.

آزاد اندیش با تاکید بر اینکه در زمینه ناقل های ویروسی دو نوع کلی تکثیرشونده و غیرتکثیر شونده داریم، گفت: از نوع تکثیرشونده برای فراوری واکسن استفاده می گردد، مانند ویروس سرخک. از نوع غیر تکثیر شونده مانند آدنوویروس استفاده می گردد.

مدیر علمی این شرکت داروسازی با تاکید بر اینکه ما از دو پلتفرم برای فراوری واکسن کرونا در این شرکت بهره برده ایم، ادامه داد: یکی از این پلتفرم ها ویروس سرخک نوترکیب به عنوان ویروس تکثیر شونده است که مربوط به یکی از فراوریکنندگان دارویی کشور است و پلتفرم دیگر نیز مربوط به ادنوویروس است که در انستیتو پاستور بر روی آن کار می گردد و ایمن بودن یکی از مزایای آن به شمار می رود.

آزادمنش با بیان اینکه دانش فنی فراوری سرخک بیش از 60 سال است که در کشور وجود دارد، گفت: در حال حاضر در پروژه های واکسن کرونا، 4 پروژه اصلی در حال اجراست.

استاد انستیتو پاستور اظهار داشت: در حال حاضر 3 پروژه ارزیابی میزان آنتی بادی خنثی کننده AD5 در جمعیت ایرانی، ارزیابی میزان آنتی بادی ضد سویه واکسن سرخک در جمعیت ایرانی و ساخت سودو ویروس های S جهش یافته به منظور ارزیابی قدرت خنثی را در دستور کار داریم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 بهمن 1399 بروزرسانی: 19 بهمن 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1123

به "پیگیری پلتفرم فراوری واکسن کرونا در انستیتو پاستور ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیگیری پلتفرم فراوری واکسن کرونا در انستیتو پاستور ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید