پیوس: شرایط پرسپولیس بهتر از استقلال است، طباطبایی: رفتن استراماچونی تاثیری بر کیفیت تیم نداشت

به گزارش مجله بابلسر، حسینی تا به اینجا خیلی خوب کار نموده و نشان داده دروازه بان قابلی است اما مهم ترین موضوع در دروازه استقلال غیبت یک دروازه بان در سطح حسینی است. استقلال در صورت مصدومیت یا محرومیت حسینی دستش خالی خواهد بود.

پیوس: شرایط پرسپولیس بهتر از استقلال است، طباطبایی: رفتن استراماچونی تاثیری بر کیفیت تیم نداشت

پیشکسوتان استقلال و پرسپولیس در مورد بازی امروز صحبت کردند.

به گزارش ایلنا، در آستانه این ملاقات حساس و پرهیاهو، هادی طباطبایی و فرشاد پیوس صحبت کردند و این دو پیشکسوت نظرات خود را بیان کردند.

هادی طباطبایـی صحبـت هایـش درخصوص دربی پیش رو را این گونه آغـاز کرد: دربی 92 برای استقلال بازی حساسی خواهد بود چرا که با کسب 3 امتیاز می تواند مجدداً به جمع مدعیان قهرمانی بازگردد و شانس خود را برای قهرمانی بالا ببرد. از طرفی پیروزی در دربی انگیزه بازیکنان را برای قهرمانی به اوج می رساند. ضمناً طرفداران استقلال در ماه های گذشته به دلیل مشکلاتی که مدیران باشگاه به وجود آوردند، اذیت شدند و با پیروزی تیم شان در دربی اتفاقات تلخ گذشته را فراموش خواهند کرد. بنابراین شکست رقیب دیرینه می تواند سورپرایز مجیدی برای طرفداران باشد.

فرشاد پیوس هم در آغاز صحبت هایش، اشاره ای به شرایط مناسب پرسپولیس داشت: شرایط پرسپولیس برای دربی پیش رو از نظر فنی و روحی- روانی فوق العاده است. بازیکنان پرسپولیس با اشتیاق بازی می نمایند و دوندگی شان نسبت به بازی های پیشین بیشتر شده است. بازیکنان، یحیی گل محمدی را دوست دارند و خیلی زود او را پذیرفته اند. ارتباط خوبی بین مربی ایرانی با بازیکنان وجود دارد و این ارتباط خوب باعث می گردد تیم به اهداف موردنظر دست یابد.

دروازه بان سابق تیم های ملی و استقلال در ادامه به انسجام خوب تیمی استقلال در زمان حضور آندره آ استراماچونی اشاره نمود: این امیدواری وجود دارد که استقلال بتواند این انسجام را تا انتها فصل در لیگ و البته در آسیا حفظ کند. رفتن استراماچونی تأثیری بر کیفیت استقلال نداشت و فرهاد مجیدی تصمیم هوشمندانه گرفت و سیستم استراماچونی را اجرا کرد. درخصوص قیاس استقلال و پرسپولیس تنها این را می گویم که شرایط استقلال از لحاظ کیفی بهتر از پرسپولیس است.

هادی طباطبایی به سؤالی مبنی بر اینکه نقاط ضعف و قوت استقلال چیست؟ چنین پاسخ داد: چون در آستانه بازی قرار داریم، بهتر است درخصوص نقاط منفی و مثبت صحبت نکنم. آنچه قابل اشاره است اینکه برنامه ریزی نامناسب باعث شده بازیکنان استقلال فشار زیادی تحمل نمایند. زمان اندک برای ریکاوری بازیکنان باعث مصدومیت شیخ دیاباته شد. دیاباته بازیکن فیکس استقلال است و عدم حضور او در ملاقات با پرسپولیس به چشم خواهد آمد. غیبت دیاباته از نظر روحی- روانی هم تأثیری منفی روی بازیکنان خواهد داشت. استقلال زمین تمرین نداشت و پروازهای نامنظمی را سپری کرد و تا حدودی خسته است.

پیوس برخلاف طباطبایی درخصوص نقاط ضعف و قوت پرسپولیس نظری داد: ساختار دفاعی پرسپولیس کمی شنماینده است و باید مربیان بیشتر روی این موضوع کار نمایند. یکی از فاکتورهای مهم برای رسیدن به پیروزی فاصله کم خطوط دفاعی، هافبک و حمله است. خوشبختانه این فاصله نسبت به بازی های پیشین کمتر شده است. یکی از نقاط قوت پرسپولیس حضور هافبک های کناری قدرتمند است. آنها می توانند با رفت و آمدهای زیاد و دریافت خطا از تیم حریف، شرایط را برای پیروزی مهیا نمایند. استقلال با سیستم 2-5-3 بازی می نماید و این سیستم به گونه ای است که فضای خوبی پشت دفاع استقلال برای هافبک های کناری پرسپولیس به وجود می آید و بازیکنان می توانند از این فضا به بهترین نحو استفاده نمایند.

پیشکسوت استقلال درباره خط حمله آبی ها گفت: در خط حمله استقلال به جز دیاباته، بازیکنان خوب دیگری هم حضور دارند که ارسلان مطهری جزو آنهاست. این بازیکن، کیفیت و آمادگی خود را در 2 بازی پیشین استقلال در لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر نشان داد. گرچه غیبت بازیکنی همچون شیخ دیاباته به سود تیم حریف خواهد بود اما بالانس خوبی در تمامی خطوط استقلال وجود دارد و همین موضوع باعث شده تیم رفته رفته شکل بگیرد و به شرایط ایده آل برسد.

پیشکسوت پرسپولیس هم خط حمله سرخ های پایتخت را زهردار می داند: حضور مهاجمان خوب و دونده باعث شده پرسپولیس در فاز هجومی عملکرد خوبی داشته باشد. بازگشت علیپور به روزهای اوجش هم نکته مهمی است. استوکس می تواند سورپرایز یحیی برای دربی باشد، او در تراکتور بازی های خوبی به نمایش گذاشت و با توجه به کیفیت بالایی که دارد، قطعاً می تواند به خط حمله پرسپولیس یاری کند. استوکس می تواند برگ برنده پرسپولیس در دربی 92 باشد.

دروازه بان سابق تیم ملی و استقلال درخصوص بهترین ترکیب استقلال برای دربی پیش رو بیان داشت: این مربی است که می تواند بهترین ترکیب را برای تیمش انتخاب کند. مربی با تیم زندگی می نماید و از شرایط روحی - روانی بازیکنانش آگاهی کامل دارد. استقلال ترکیب مطلوب خود را شناخته و کسب نتایج مطلوب در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا موید این موضوع است. همین شناخت نقطه مثبت استقلال است. پیشکسوت پرسپولیس با ذکر نام، ترکیب ایده آل سرخ ها را معرفی کرد: با غیبت شجاع خلیل زاده، پرسپولیس در خط دفاع از محمدحسین کنعانی زادگان استفاده خواهد نمود و در کنار او سیدجلال حسینی، مهدی شیری و محمد انصاری بازی خواهند کرد. در خط هافبک هم کمال کامیابی نیا، احمد نوراللهی، مهدی ترابی و وحید امیری هستند که ترابی در سمت چپ و امیری در سمت راست مأموریت ویژه ای در دربی 92 خواهند داشت. البته محمد نادری، هافبک چپ پرسپولیس هم می تواند برگ برنده تیم باشد. در خط حمله هم علی علیپور و کریستین اوساگونا بازی خواهند کرد.

طباطبایی معتقد است دروازه استقلال با حضور سیدحسین حسینی مسئله ای ندارد: حسینی تا به اینجا خیلی خوب کار نموده و نشان داده دروازه بان قابلی است اما مهم ترین موضوع در دروازه استقلال غیبت یک دروازه بان در سطح حسینی است. استقلال در صورت مصدومیت یا محرومیت حسینی دستش خالی خواهد بود.

پیوس راه گلزنی را هم به مهاجمان پرسپولیس یادآوری کرد: ارسال از جناحین راه پیروزی پرسپولیس در دربی است و مهاجمان باید با تمرکز بالا بهترین منطقه را برای رسیدن به توپ انتخاب نمایند و در آنجا بایستند تا توپ ارسالی به آنها برسد. پرسپولیس شانس بالایی برای پیروزی در این ملاقات دارد و امیدوارم که از این شانس بخوبی استفاده گردد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 5 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 377

به "پیوس: شرایط پرسپولیس بهتر از استقلال است، طباطبایی: رفتن استراماچونی تاثیری بر کیفیت تیم نداشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیوس: شرایط پرسپولیس بهتر از استقلال است، طباطبایی: رفتن استراماچونی تاثیری بر کیفیت تیم نداشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید