پروژه محققان دانشگاه شهید بهشتی در بین 4 پروژه منتخب تونل سازی دنیا

به گزارش مجله بابلسر، خبرگزاری خبرنگاران- محققان دانشگاه شهید بهشتی پیروز به ارائه متدولوژی جدیدی با توجه به فشار آب بالا و با دبی زیاد تا 850 لیتر در ثانیه در محیط آبرفتی شدند که در بین چهار پروژه منتخب تونل سازی دنیا نهاده شد.

پروژه محققان دانشگاه شهید بهشتی در بین 4 پروژه منتخب تونل سازی دنیا

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، دکتر نورزاد، رئیس دانشکده مهندسی عمران، آب و محیط زیست دانشگاه شهید بهشتی در این خصوص گفت: در این پروژه متدولوژی جدیدی را با توجه به فشار آب بالا (high water pressure) با دبی زیاد (water ingress) تا 850 لیتر در ثانیه در محیط آبرفتی (بسیار خردشده) ارائه نموده، به طوری که با روش جدید توصیه شده، متوسط حفاری روزانه از 2 متر به 11 متر رسید.

بر اساس اعلام انجمن بین المللی تونل سازی و فضاهای زیرزمینی (ITA)، پروژه چندمنظوره اومااویا که توسط یکی از شرکت های ایرانی اجرا شده، در بین چهار پروژه منتخب نهایی در بخش پروژه های 50 تا 500 میلیون یورویی در سال 2020 میلادی نهاده شد.

انجمن بین المللی تونل سازی و فضاهای زیرزمینی (ITA)، تعداد 54 پروژه داوطلب را برای امسال میلادی در هشت بخش ارزیابی کرد که پروژه چندمنظوره اومااویا در کشور سریلانکا به پیمانکاری شرکت فراب، در بین چهار پروژه منتخب نهایی در بخش پروژه های 50 تا 500 میلیون یورویی در سال 2020 میلادی نهاده شد.

ارزیابی پروژه ها بر اساس شاخص هایی چون احجام عملیات پروژه، رعایت اصول ایمنی، نقش پروژه در غلبه بر مسائل و کاهش آلایندگی و حفظ محیط زیست و دستاوردها و نوآوری های خاص پروژه اجرا شده است.

بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت علوم، پروژه چندمنظوره اومااویا در جنوب شرقی کشور سریلانکا و در فاصله 200 کیلومتری پایتخت این کشور واقع شده و شامل دو سد به نام های دایرابا و پوهولپولا، نیروگاه آبی 120 مگاواتی زیرزمینی، 28 کیلومتر تونل های انتقال آب و دسترسی، سه شفت عمودی جمعاً به طول 850 متر و 23 کیلومتر خط انتقال برق است. هدف از اجرای این پروژه، بهبود آبیاری پنج هزار هکتار زمین کشاورزی، انتقال 145 میلیون متر مکعب آب در سال و فراوری 290 گیگاوات ساعت انرژی در سال است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 19 بهمن 1399 بروزرسانی: 19 بهمن 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1143

به "پروژه محققان دانشگاه شهید بهشتی در بین 4 پروژه منتخب تونل سازی دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروژه محققان دانشگاه شهید بهشتی در بین 4 پروژه منتخب تونل سازی دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید