پامپئو: هنگ کنگ انتخابات شورای قانونگذاری را هرچه سریعتر برگزار کند

به گزارش مجله بابلسر، وزیر خارجه آمریکا با مداخله در امور داخلی چین، خواهان برگزاری هر چه سریعتر انتخابات شورای قانونگذاری در هنگ کنگ شد.

پامپئو: هنگ کنگ انتخابات شورای قانونگذاری را هرچه سریعتر برگزار کند

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه در پیغامی در توئیتر بار دیگر به مداخله در امور داخلی چین پرداخت.

وی در این پیغام توئیتری نوشت: آمریکا به کشور های هم فکر خود در ابراز نگرانی درباره قانون امنیت ملی هنگ کنگ و فرسایش حقوق اساسی و آزادی ها در هنگ کنگ می پیوندد.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه نوشت: ما از هنگ کنگ می خواهیم تا انتخابات شورای قانونگذاری را هرچه سریعتر برگزار کند.

کری لام فرماندار هنگ کنگ اخیرا اظهار داشت که برای حفاظت از بهداشت و سلامت عمومی مردم این منطقه در برابر خطر ویروس کرونا، انتخابات مجلسی هنگ کنگ یک سال به تعویق می افتد.

شورای قانونگذاری (مجلس محلی) هنگ کنگ 70 کرسی دارد و آخرین بار سپتامبر 2016 انتخابات این شورا برگزار گردید و قرار است سپتامبر سال 2021 این انتخابات برگزار گردد. طبق گزارش ها، دولت محلی هنگ کنگ روز پنجشنبه هفته گذشته حضور و نامزدی 12 سیاستمدار اپوزیسیون در انتخابات مجلسی را ممنوع نمود.

کشور های غربی به رهبری آمریکا به دنبال اعمال فشار به چین برای کاهش تسلط این کشور بر هنگ کنگ هستند. این در حالی است که سیاست یک کشور، دو سیستم یا سیاست چین واحد از سال 1979 تا به امروز موضع رسمی دولت های آمریکا و اروپا بوده و طبق آن واشنگتن هنگ کنگ و تایوان را بخشی از سرزمین اصلی چین می داند، اما آمریکا در عمل طی سال های اخیر با اقداماتی از قبیل فروش تسلیحات پایبندی کامل به این سیاست نشان نداده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 مهر 1399 بروزرسانی: 15 مهر 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 812

به "پامپئو: هنگ کنگ انتخابات شورای قانونگذاری را هرچه سریعتر برگزار کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پامپئو: هنگ کنگ انتخابات شورای قانونگذاری را هرچه سریعتر برگزار کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید