شرایط اختلاس و ارتشاء در شهرداری ها ، جعل شدت گرفته

به گزارش مجله بابلسر، در شهردای های کشور ارتشاء بیش از اختلاس است. در دو سال اخیر بحث جعل هم خیلی شدت گرفته است. اخیرا در یکی از شهرداری مراکز یکی از استان ها حدود 25 نفر دستگیر شدند .

شرایط اختلاس و ارتشاء در شهرداری ها ، جعل شدت گرفته

به گزارش خبرنگاران، کرمان مدیرکل حراست سازمان شهرداری های و دهیاری های کشور گفت: در دو سال اخیر بحث جعل در شهرداری ها خیلی شدت گرفته و اخیرا در یکی از شهرداری مراکز یکی از استان ها حدود 25 نفر دستگیر شدند که بیش از یک میلیارد تومان رشوه در این بحث جعل رد و بدل شده و حدود 400 میلیارد تومان حقوق شهرداری تضییع شده است.

حمیدرضا پیروز صبح امروز 14 آذرماه در همایش شهرداران، رؤسا و اعضای شوراهای شهر سراسر استان کرمان با اشاره به آسیب شناسی شهرداری های کشور اظهار کرد: در آنالیز 1000 خبر حوزه حراست شهرداری ها و استانداری های کشور، 30 درصد فراوانی اخبار مربوط به تخلفات اقتصادی است و در شهرداری ها ارتشاء بیش از اختلاس است.

به گزارش ایسنا، وی اضافه کرد: در دو سال اخیر بحث جعل در شهرداری ها خیلی شدت گرفته و اخیرا در یکی از شهرداری مراکز یکی از استان ها حدود 25 نفر دستگیر شدند که بیش از یک میلیارد تومان رشوه در این بحث جعل رد و بدل شده و حدود 400 میلیارد تومان حقوق شهرداری تضییع شده است.

پیروز توضیح داد: یکی از مواردی که در جعل مورد سوءاستفاده قرار می گیرد، فرم های قدیمی است که باید این اوراق مشخص تکلیف گردد.

وی با اشاره به اینکه 16 درصد از مسائل شهرداری ها مربوط به اعتراضات و حقوق معوق است، بیان نمود: سال 97 سخت ترین سال شهرداری ها بوده و 168 مورد در کشور تجمع داشتیم که خوزستان و تهران بیشترین و کرمان کمترین موارد را داشته است.

مدیرکل حراست سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: 14 درصد فراوانی اخبار نیز مربوط به اختلاف بین شورا و شهرداری بوده که بخشی مربوط به دخالت در امور جاری شهرداری و بخش دیگر اختلاف نظر و سلیقه است (که این مورد طبیعی است) اما موارد بیان شده مربوط به اختلافات شدید است.

وی اضافه کرد: 14 درصد فراوانی اخبار ما مربوط به زمین خواری و تغییر کاربری ها، 13 درصد مربوط به عدم تامین منابع اقتصادی و سه درصد مربوط به سفرهای خارجی، قراردادها و سه درصد مربوط به فعالیت های انتخاباتی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مسائل اخیر کشور اظهار کرد: در وقایع اخیر و تخریب هایی که صورت گرفت بعد از سیستم بانکی که 700 شعبه در سطح کشور تخریب شد، بیشترین خسارت در حوزه شهرداری ها بود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 207

به "شرایط اختلاس و ارتشاء در شهرداری ها ، جعل شدت گرفته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط اختلاس و ارتشاء در شهرداری ها ، جعل شدت گرفته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید