وزیر خارجه اتریش شنبه به تهران سفر می نماید

به گزارش مجله بابلسر، وزیر امور خارجه اتریش به منظور مذاکرتی با مقامات کشورمان در راستای کوشش های اروپا برای حفظ برجام روز شنبه به تهران سفر می نماید.

وزیر خارجه اتریش شنبه به تهران سفر می نماید

اگر علاقمند به سفر با بهترین خرید تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه اتریشی دی پرسه، الکساندر شالنبرگ، وزیر امور خارجه اتریش روز شنبه به ایران سفر نموده و با رئیس جمهور و وزیر امور خارجه کشورمان ملاقات و مصاحبه خواهد نمود.

به نوشته روزنامه اتریشی دی پرسه، این سفر در ارتباط با کوشش های اتحادیه اروپا به منظور میانجی گری در مناقشات هسته ای بین ایران و آمریکا انجام می گردد.

وزیر امور خارجه اتریش در آستانه سفر به ایران در سخنانی اعلام نموده است: اگر طرفین بر سر میز مذاکره نیایند، ما میز مذاکره را برای آن ها می آوریم.

شالنبرگ اعلام نموده که با سفر به تهران می خواهد از کوشش های اتحادیه اروپا برای حفظ برجام حمایت کند. اخیرا جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم به پیشنهاد اتریش به تهران سفر نموده بود.

بورل اوایل فوریه با مقامات ایرانی در تهران ملاقات و مصاحبه کرد. رئیس جمهور ایران در این ملاقات انتقاد شدیدی به سیاست های اروپا در مناقشات اتمی با ایران وارد کرد.

وزیر امور خارجه اتریش اوضاع سیاسی فعلی را بسیار خطرناک ارزیابی نموده و بر لزوم مصاحبه برای حل مناقشات هسته ای با ایران تاکید نمود.

شالنبرگ درباره انگیزه های سفرش به تهران گفت: دقیقاً به این دلیل که توافق هسته ای با ایران در وین اجرا شده است، مسئولیت ویژه ای برای ما ایجاد می گردد که در اینجا فعال باشیم.

وزیر امور خارجه اتریش در مدت اقامت خود در تهران در روزهای شنبه و یکشنبه همچنین با علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران و علی باقری کنی، دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان هم ملاقات و مصاحبه خواهد نمود.

وزیر امور خارجه اتریش همچنین تاکید نمود که برای حفظ توافق هسته ای با ایران کوشش می نماید اما این امر بدون ایران امکان پذیر نیست. به گفته وی اتریش این مسئله را قبول دارد که ایران تا به امروز با آژانس بین المللی انرژی هسته ای همکاری نموده است.

وی در عین حال اقدامات اخیر ایران برای کاهش تعهدات هسته ای خود به برجام را نگران کننده دانسته و درباره عواقب خروج کامل ایران از برجام برای اتریش و اروپا هشدار داد.

شالنبرگ تاکید نمود که اروپا باید به ایران نشان دهد که با وجود تحریم های آمریکا همچنان از توافق هسته ای حمایت نموده و با ایران همکاری می نماید.

وزیر امور خارجه اتریش درباره این موضوع همچنین در سفری که اوایل ماه جاری میلادی به واشنگتن داشت با همتای آمریکایی خود صحبت نموده بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 294

به "وزیر خارجه اتریش شنبه به تهران سفر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه اتریش شنبه به تهران سفر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید