واکنش اتحادیه اروپا به توقف پروتکل الحاقی از سوی ایران

به گزارش مجله بابلسر، به گزارش خبرنگاران به نقل از وب سایت رسمی شورای اتحادیه اروپا، جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به تصمیم ایران برای متوقف کردن اجرای پروتکل الحاقی بیانیه ای صادر کرد.

واکنش اتحادیه اروپا به توقف پروتکل الحاقی از سوی ایران

با ما سفر کنید و با سفر به اروپا در تابستان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

وی در این بیانیه ضمن ابراز نگرانی بروکسل از توقف اجرای پروتکل الحاقی از سوی تهران، بار دیگر از برجام و بازگشت همه طرف های قرارداد به تعهدات خود تاکید نمود.

در بیانیه مذکور آمده است: اتحادیه اروپا بدینوسیله تعهد خود به پایبندی در مورد برجام را در این نقطه حساس از زمان اعلام می دارد. ما تصمیم گرفته ایم تا به همکاری با جامعه بین المللی برای حفظ برجام ادامه دهیم و از اجرای کامل آن اطمینان حاصل کنیم.

همچنین در ادامه این بیانیه آمده است: ما عمیقاً از تصمیم ایران برای تعلیق اجرای پروتکل الحاقی و همچنین پادمان های شفاف سازی قید شده تحت برجام نگران هستیم. اگر (ایران) از این تصمیم خود بازنگردد، چنین تصمیمی به شکلی جدی توانایی آژانس برای تأیید مواد و فعالیت های هسته ای ایران و تصدیق صلح آمیز بودن این فعالیت ها را با مشکل روبرو خواهد ساخت.

اتحادیه اروپا بدون اشاره به خروج یک جانبه آمریکا از توافق هسته ای با ایران و همچنین انفعال بروکسل در برابر اجرای تعهدات خود ذیل این قرارداد با تهران، همچنین در بیانیه خود ابراز نگرانی نموده است که تصمیم ایران در مورد تعلیق اجرای پروتکل الحاقی، دسترسی آژانس به اطلاعات مربوط به تجهیزات کلیدی هسته ای موجود در ایران را محدود خواهد نمود.

اتحادیه اروپا در ادامه مدعیات خود آورده است: ما متوجه هستیم که این اقدامات (ایران) به دلیل خروج ایالات متحده از توافق و بازگرداندن تحریم ها است. علیرغم تمامی چالش های موجود بر سر راه برجام، اتحادیه اروپا به تعهدات خود ادامه داده و به کوشش سخت در راستای حفظ برجام ادامه خواهد داد.

در خاتمه این بیانیه آمده است: ما از تصمیم آمریکا برای بازگشت به برجام و همچنین بازگشت ایران به تعهدات برجامی خود حمایت می کنیم. ما قویاً به کوشش های جاری دیپلماتیک معتقدیم و به تماس های میان مقامات ارشد اتحادیه اروپا با طرف های برجام ادامه خواهیم داد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1400 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1390

به "واکنش اتحادیه اروپا به توقف پروتکل الحاقی از سوی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش اتحادیه اروپا به توقف پروتکل الحاقی از سوی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید