واکسن کرونا با موفقیت روی موش ها آزمایش شد

به گزارش مجله بابلسر، گروهی از محققان انگلیسی مشغول توسعه واکسنی هستند که روی موش ها نتیجه مثبت داشته و به زودی قرار است به مرحله انسانی برسد.

واکسن کرونا با موفقیت روی موش ها آزمایش شد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، گروهی از محققان انگلیسی مشغول توسعه واکسنی هستند که روی موش ها نتیجه مثبت داشته و به زودی قرار است به مرحله انسانی برسد.

پس از تحقیقات دلگرم نماینده در خصوص موش ها، به زودی می توان واکسن ویروس کرونا را برای انسان آزمایش کرد.

این پژوهش توسط رابین شاتوک رئیس دانشکده عفونت مخاطی و ایمنی دانشگاه امپریال کالج لندن به همراه تیمی از محققان دیگر اجرا شده و ممکن است مراحل آزمایش این واکسن تا ماه ژوئن به مرحله انسانی برسد.

دانشمندان دانشکده امپریال کالج لندن تأکید کردند، در صورت دریافت بودجه، آزمایشات بالینی می توانند در مدت زمان چند ماه روی انسان تست شوند.

رابین شاتوک به ایندیپندنت گفت: در حال حاضر ما در مدل های حیوانات واکسن نمونه اولیه داریم که نتایج اولیه آن دلگرم نماینده است؛ ما امیدواریم که با توجه به بدست آوردن بودجه کافی برای مرحله بعدی، در تابستان به یاری آزمایش های بالینی پیشرفت کنیم.

پل مک کی، یک کارمند ارشد تحقیقاتی در امپریال گفت: این تیم برای تأمین اعتبار بیشتر از شورای تحقیقات پزشکی برای انجام کارآزمایی بالینی انسان بودجه درخواست نموده است.

وی ادامه داد: یک ماه پس از تزریق واکسن به موش ها، نتایج آن را دریافت کردم؛ این واکسن کارآمد است.

شماری از محققان دنیا در تلاشند تا واکسنی برای بیماری همه گیر Covid-19 تهیه نمایند که بیش از 145 هزار نفر را در سراسر دنیا آلوده نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 493

به "واکسن کرونا با موفقیت روی موش ها آزمایش شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن کرونا با موفقیت روی موش ها آزمایش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید