نگاهی به ملاقات پرسپولیس برابر پدیده؛ مشکل گلزنی همچنان پا برجاست

به گزارش مجله بابلسر، خبرگزاری خبرنگاران- پرسپولیس و پدیده در هفته نوزدهم لیگ برتر ایران به مصاف هم رفتند که این بازی با تساوی 1-1 به خاتمه رسید.

نگاهی به ملاقات پرسپولیس برابر پدیده؛ مشکل گلزنی همچنان پا برجاست

به گزارش خبرنگاران، همچون گذشته سیدجلال حسینی و محمدحسین کنعانی زادگان در این بازی در قلب دفاع بودند، مهدی شیری در روزی که سیامک نعمتی محروم بود در دفاه راست بازی کرد و سعید آقایی نیز مثل همواره مدافع چپ بود. در روز نیمکت نشینی نوراللهی میلاد سرلک و کمال کامیابی نیا در هافبک دفاعی حضور داشتند، مهدی ترابی به همراه احسان پهلوان و امید عالیشاه یک خط جلوتر بودند و در نهایت شهریار مغانلو نیز در نوک خط حمله بازی کرد.

بازی دو تیم محتاطانه شروع شد و دو تیم دقایقی زیاد موقعیت جدی ای روی دروازه ها شکل ندادند تا اینکه کم کم پرسپولیس پیروز شد روی دروازه پدیده خطر آفرینی کند. از آن سوی نیز پدیده بیکار ننشست و سعی در زدن ضد حمله روی دروازه پرسپولیس داشت که پیروز نیز بود و در دقیقه 41 پیروز شدند روی یکی از همین ضد حمله ها گلزنی نمایند.

در ادامه بازی و در نیمه دوم، ضم حمله های تند و تیز پدیده ادامه داشت و چندین بار این تیم موقعیت داشت تا دروازه پرسپولیس را باز کند اما این اتفاق رخ نداد. از آن سوی پرسپولیس نیز به دنبال جبران گل خورده بود و یحیی با تعویض های هجومی خودش و آوردن وحید امیری، مهدی عبدی، عیسی آل کثیر و احمد نوراللهی سعی در زدن گل های بیشتر داشتند که تنها همان گل سرلک دستاورد سرخ ها بود. این بازی در نهایت با نتیجه تساوی 1-1 به سرانجام رسید تا پرسپولیس دو امتیاز ارزشمند در این بازی از دست بدهد. امتیازی که شاید در آخر فصل حسابی سرخ ها را نقره داغ کند.

پرسپولیس در محوطه جریمه پدیده بسیار ناهماهنگ و سردرگم بود. چمن و ماسئل دیگر هر قدر هم به ضرر پرسپولیس بوده باشند، چیزی از فرصت سوزی بازیکنان این تیم کم نمی کند. سرخ ها در این بازی فرصت داشتند تا چندین بار دروازه پدیده را باز نمایند که این اتفاق رخ نداد. مغانلو، عبدی، عالیشاه، نوراللهی و دیگر بازیکنان پرسپولیس فرصت داشتند تا دروازه حریف را باز نمایند. فرصتی که از آن استفاده نکردند. پرسپولیس در این بازی 21 شوت داشت و آمار خوبی در این زمینه داشت اما تنها 1 گل سهم سرخ ها بود.

دیگر نکته در مورد بازی پرسپولیس، سردرگمی هافبک های این تیم بود. در این بازی خصوصا در نیمه اول، بارها شاهد این بودیم که مهدی ترابی، امید عالیشاه و احسان پهلوان تغییر مکان می دادند و گاهی جای خود را با هم عوض می کردند که این برای پرسپولیس تغییر مثبتی را حاصل نکرد. دو بازی قبل را یادمان نرفته است که ترابی و امیری و عالیشاه به مراتب بسیار بهتر بازی نموده بودند وخطرناک تر بودند. به نظر می رسد که یحیی باید این ناهماهنگی در خط هافبک را با یک تصمیم قاطع حل نماید. انگار هنور خودش نیز نمی داند که قرار است از کدام بازیکن در کدام سمت استفاده کند. پرسپولیس در سال های اخیر به ثبات معروف بوده است و بازیکنان هرقدر هم که خوب باشند، گاهی ممکن است نیمکت نشین نفرات دیگر باشند. این ثبات بهتر است در خط هافبک پرسپولیس نیز به وجود بیاید و ترابی و عالیشاه و امیری و پهلوان و نوراللهی در چینش پرسپولیس جای مشخصی داشته باشند.

نکته آخر به خط دفاع پرسپولیس اشاره می کنیم. به نظر می رسید که بین هافبک دفاعی های پرسپولیس و مدافعان این تیم یک فضای خالی است. همان فضایی که چندین بار به بازیکنان پدیده فرصت خودنمایی داد. جلال حسینی و کنعانی زادگان مثل گذشته روز خوبی نداشتند و حتی به نظر می رسید کنعانی زادگان بعد از بازی تیم ملی خسته شده است. به هرحال امروز مدافعان پرسپولیس در سطح همیشگی نبودند. آن ها بهترین خط دفاع لیگ هستند و توقعات بیشتری از آن ها می رود. باید دید که با وجود بازگشت عیسی آل کثیر، پرسپولیس در هفته های آینده و بازی های لیگ قهرمانان چه نتیجه ای خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 10 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1400 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1404

به "نگاهی به ملاقات پرسپولیس برابر پدیده؛ مشکل گلزنی همچنان پا برجاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به ملاقات پرسپولیس برابر پدیده؛ مشکل گلزنی همچنان پا برجاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید