نجات کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات قزوین

به گزارش مجله بابلسر، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: یک کوهنورد که در ارتفاعات طالقان و الموت مفقود شده بود با یاری نیروهای امدادگر قزوین نجات یافت.

نجات کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات قزوین

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، حکمت الله هاشمی آدینه 23 خرداد با اعلام این خبر اضافه نمود: به دنبال دریافت گزارشی مبنی بر مفقود شدن کوهنوردی در ارتفاعات بین روستای آوه و طالقان به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر بلافاصله تیم امداد و نجات کوهستان پایگاه معلم کلایه به منطقه اعزام شد.

به گفته معاون امداد و نجات استان قزوین، 2 کوهنورد چند روز گذشته از سمت طالقان به ارتفاعات بین طالقان و الموت حرکت می نمایند که پس از ساعتی کوهنوردی از هم فاصله گرفته و همدیگر را گم می نمایند.

هاشمی در ادامه اضافه نمود: یک نفر از آنها پس از یک شبانه روز کوهپیمایی به منطقه الموت و به ارتفاعات روستای آوه و مدان وارد می گردد که تیم جست وجو و نجات اعزامی از پایگاه معلم کلایه با مشارکت چوپانان حاضر در منطقه یک روز بعد فرد مفقود شده را می یابند.

وی گفت: این تیم با توجه به دشواری راستا، تاریکی هوا و خستگی فرد مفقود شده، به ناچار پس از اسکان شبانه در کوه، صبح روز بعد برای بازگشت به منطقه امن و راهنمایی کوهنورد به منزل اقدام می نمایند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان در مورد سرنوشت کوهنورد دوم، گفت: احتمالا نفر دوم نیز از ارتفاعات طالقان وارد شهرستان البرز شده باشد. همچنین با نزدیک شدن به فصل گرما و کوهستانی بودن منطقه الموت طبق سال های گذشته احتمال چنین حوادثی زیاد است.

هاشمی اضافه نمود: سه نفر از نجاتگران پایگاه امداد و نجات معلم کلایه در قالب یک تیم با تجهیزات کامل و با استفاده از یک دستگاه خودروی یاری دار در این عملیات جستجو حضور داشتند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 22 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 700

به "نجات کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات قزوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نجات کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات قزوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید