ممنوعیت انتشار تبلیغات سیاسی در فیسبوک و گوگل هنوز پابرجاست

به گزارش مجله بابلسر، حتی پس از انتها انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا، ممنوعیت تبلیغات سیاسی در فیسبوک و گوگل ادامه خواهد داشت.

ممنوعیت انتشار تبلیغات سیاسی در فیسبوک و گوگل هنوز پابرجاست

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ آنلاین از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از زومیت، چندی پیش اخباری در فضای مجازی درباره سیاست های جدی شبکه های اجتماعی برای جلوگیری از انتشار اخبار نادرست در خصوص انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا منتشر شد. به نظر می رسید این محدودیت پس از اتمام مراحل اصلی این انتخابات به سرانجام برسد؛ اما گوگل و فیسبوک به شکل دیگری به این مسئله نگاه می نمایند.

با وجود اتمام انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا که مدت زمان زیادی طول انجامید، ممنوعیت تبلیغات سیاسی در فیسبوک و گوگل هنوز ادامه دارد. این شرکت ها قبلا گفته بودند حداقل یک هفته پس از انتخابات به مسدود کردن این نوع تبلیغات ادامه خواهند داد و گوگل متذکر شد که این شرایط را هفتگی ارزیابی خواهد نمود.

اکنون که چندین روز از انتخابات ریاست جمهوری می گذرد، گوگل و فیسبوک در خبرگزاری Financial Times تأیید نموده اند که ممنوعیت ها دست نخورده باقی خواهد ماند. هنوز معین نیست چه زمانی این سیاست به سرانجام می رسد.

این رقابت به نفع رئیس جمهور منتخب آمریکا، جو بایدن ، به سرانجام رسید؛ اما دونالد ترامپ هنوز تسلیم نشده است و متحدانش همچنان در خصوص نتایج اختلاف نظر دارند. آن ها ادعاهایی درباره تقلب در فرایند شمارش آرا مطرح نموده اند؛ اما هنوز نتوانسته اند هیچ مدرکی در این باره ارائه نمایند. به همین دلیل فیسبوک و گوگل تصمیم گرفته اند ممنوعیت تبلیغات سیاسی ادامه داشته باشد. ممکن است انتشار اطلاعات نادرست در فضای مجازی، مسائل بزرگی در دنیای واقعی به بار بیاورند و این مسئله اصلا برای مسئولان این پلتفرم ها قابل قبول نیست.

با وجود تمام کوشش های اجرا شده، پس از انتخابات همچنان اطلاعات نادرست در پلتفرم هایی مانند فیسبوک، توییتر و یوتیوب منتشر می شوند. خبرگزاری Financial Times از انتقاد گروه بایدن از فیسبوک برای اینکه این شبکه اجتماعی نتوانسته فرایند انتشار پست های مرتبط به جنبش مجازی سرقت را متوقف کنید را کاهش دهد گزارشی منتشر نموده است. این گروه حتی فیسبوک را به دلیل عدم توانایی در سرکوب دعوت به خشونت هواداران ترامپ در فضای مجازی، مورد انتقاد قرار داده است.

حتی بیل روسو، معاون ارتباطات کمپین انتخاباتی بایدن، این هفته ادعا کرد فیسبوک در حال از هم گسیختن بافت دموکراسی آمریکا بوده است.

البته باید به این مسئله اشاره نمود که فیسبوک کوشش خود را برای انجام این کار نموده است. این شرکت حداقل بعضی اقدامات را برای مقابله با ادعاهای دروغین انتخابات انجام داده است. فیسبوک بعضی از صفحات و گروه های جنبش مجازی سرقت را متوقف کنید را حذف نموده است. همچنین سعی شده است جریان غلط اطلاعاتی در گروه های خاصی متوقف گردد.

راب لترن، مدیر محصولات فیسبوک، با انتشار توییتی در فضای مجازی ادامه ممنوعیت تبلیغات سیاسی در این شبکه اجتماعی را تأیید کرد؛ اما درباره مدت زمان آن چیزی نگفت.

Were temporarily extending a number of measures we put in place to protect the election process. Everyone on Facebook and Instagram in the US continues to see the labels weve been running on candidate posts saying Biden is the projected winner. (1/4)

- Rob Leathern (@robleathern) November 11, 2020منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 12 آذر 1399 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1400 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 931

به "ممنوعیت انتشار تبلیغات سیاسی در فیسبوک و گوگل هنوز پابرجاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیت انتشار تبلیغات سیاسی در فیسبوک و گوگل هنوز پابرجاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید