معاون حقوقی رئیس جمهور: جلوگیری از خشونت های پنهان علیه بانوان لازم است

به گزارش مجله بابلسر، معاون حقوقی رئیس جمهور گفت:نباید فراموش کنیم که در کنار خشونت های فیزیکی، خشونت های پنهان در جامعه بر علیه زنان وجود دارد که باید از آن ها جلوگیری گردد.

معاون حقوقی رئیس جمهور: جلوگیری از خشونت های پنهان علیه بانوان لازم است

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، لعیا جنیدی عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران حاضر در دهمین نشست رؤسای کانون های وکلای کشور با هدف آنالیز مسائل روز این نهاد و اصلاح آئین نامه استقلال این نهاد برگزار شده بود، گفت: در روز های اخیر پس از واقعه قتل رومینا، بار دیگر لایحه صیانت، کرامت و تأمین امنیت زنان فرایند سریع تری به خود گرفت و برای آنالیز کارشناسی و به دستور رئیس جمهور به کمیسیون لوایح ارسال شد.

وی با بیان اینکه عنوان اولیه این لایحه منع خشونت علیه زنان بود، ابراز داشت: این لایحه که حاصل کار جمعی قوه مجریه و قضائیه است احتیاجمند اصلاحاتی در متن بوده است که در حال اجرا است و پس از تصویب در هیئت وزیران به مجلس شورای اسلامی ارسال می گردد.

آنالیز لایحه صیانت، کرامت و تأمین امنیت زنان به شکل همزمان در 2 کمیسیون

معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به دستور رئیس جمهور مبنی بر تسریع آنالیز این لایحه در کمیسیون لوایح تاکید نمود: برسی این لایحه به شکل همزمان در کمیسیون فرعی و اصلی توسط کارشناسان امر انجام می گردد و موارد تعیین شده در کمیسیون فرعی بلافاصله به کمیسیون اصلی برای آنالیز نهایی ارسالی می گردد.

وی با اشاره به اینکه قتل رومینا توسط پدرش کل جامعه را تحت تأثیر قرار داد و علاوه بر آسیب رسیدن به خانواده خود این دختر نوجوان بار عاطفی زیادی بر تمامی خانواده های ایران تحمیل کرد، گفت: نباید فراموش کنیم که در کنار این نوع حوادث فیزیکی، خشونت های پنهان در جامعه بر علیه زنان وجود دارد که باید از آن ها جلوگیری گردد.

جنیدی با تاکید بر ضرورت حمایت از تمامی زنان در همه جای جهان در برابر خشونت گفت: لایحه صیانت، کرامت و تأمین امنیت زنان با همین هدف از ابتدا طراحی شده است و افراد جامعه را نیز نسبت به این موارد مطلع می نماید.

وی با اشاره به ضرورت فرهنگ سازی در جامعه نسبت به اخلاق خانوادگی و اجتماعی گفت: جلوگیری از خشونت در جامعه به شکل دستوری نیز با تصویب و اجرای این نوع لوایح ممکن می گردد.

ضرورت وجود مکان های امن برای بانوان

معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه وجود مکان های امن برای زنان مورد خشونت و یا زنانی که به هر دلیلی احتیاج به سکونت در مکانی به جز منزل خود را دارند لازم است، گفت: در این لایحه نیز ضرورت وجود مکان های امن برای زنان تاکید شده است، گرچه در بعضی نقاط کشور به تعداد اندک چنین مکان هایی وجود دارد.

وی اضافه نمود: با تصویب لایحه صیانت، کرامت و تأمین امنیت زنان با روش دستوری و قانونی مانع هر نوع خشونت محسوس و غیر محسوس بر علیه زنان خواهیم شد، گفت: تصویب این لایحه باید بدون شتابزدگی به دلیل حوادث اتفاق افتاده باشد تا همه موارد لازم برای صیانت از حقوق بانوان با دقت در آن لحاظ گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 698

به "معاون حقوقی رئیس جمهور: جلوگیری از خشونت های پنهان علیه بانوان لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون حقوقی رئیس جمهور: جلوگیری از خشونت های پنهان علیه بانوان لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید