مسکو درباره سیاسی کردن بحران کرونا هشدار داد

به گزارش مجله بابلسر، وزیر خارجه روسیه طی یک نشست مطبوعاتی در مسکو درباره سیاسی کردن بحران شیوع ویروس کرونا و همچنین هجمه به سازمان بهداشت جهانی هشدار داد.

مسکو درباره سیاسی کردن بحران کرونا هشدار داد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسه در یک نشست خبری در مسکو بر لزوم اجتناب از سیاسی کردن بحران شیوع کرونا در دنیا تاکید نمود.

به نوشته اسپوتنیک، به دنبال اتهام زنی های اخیر بعضی از کشورهای غربی به مسکو و پکن درباره انتشار خبرهای ساختگی درباره ویروس کرونا در دنیا از یک سو و اتهام پراکنی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به سازمان بهداشت دنیای، وزیر خارجه روسیه درباره سیاسی کردن بحران کرونا هشدار داد.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه که در نشست خبری در مسکو صحبت می کرد، به بعضی از کشورهای دنیا هشدار داد، همه گیری کرونا و اقدامات سازمان بهداشت دنیای را سیاسی نکنند.

اظهارات لاوروف در شرایطی مطرح شده که پیشتر رئیس جمهور آمریکا در سخنانی تند علیه سازمان بهداشت دنیای این نهاد بین المللی را به طرفداری از چین متهم کرد و همچنین از احتمال قطع یاریهای اقتصادی آمریکا به این سازمان صحبت کرد.

وزیر خارجه روسیه در این نشست خبری ضمن دفاع از عملکرد سازمان بهداشت دنیای اعلام نمود، آمار و ارقام نشان می دهد که این سازمان در مقابله با همه گیری کرونا در دنیا اقدامات موثری انجام داده است.

دفاع این مقام روس از سازمان بهداشت دنیای در شرایطی انجام شده که به دنبال هجمه های اخیر مسئولان آمریکایی شامل رئیس جمهور این کشور به این سازمان، مدیرکل سازمان بهداشت دنیای از تهدیدش به مرگ اطلاع داد.

تدراس آدهانوم مدیرکل اتیوپیایی سازمان بهداشت دنیای پیشتر در نشست خبری در شهر ژنو سوئیس مقر این سازمان گفته بود که در دو یا سه ماه اخیر تهدید به مرگ شده و توهین های نژادپرستانه دریافت نموده است (جزئیات بیشتر).

وزیر خارجه روسیه در این نشست که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار گردید، با سوالی درباره علت ارسال تجهیزات پزشکی و یاریهای این کشور به آمریکا برای مقابله با کرونا روبرو شد.

لاوروف در پاسخ به این سوال تاکید نمود، حمایت متقابل و دوجانبه شرکا از یکدیگر، یک موضوع عادی و رایج است.

وی اضافه نمود، اگر آمریکا دوباره درخواست بدهد روسیه ارسال محموله جدید تجهیزات پزشکی به این کشور را آنالیز خواهد نمود.

در بخش دیگری از این نشست، خبرنگاری از وزیر خارجه روسیه درباره مانع تراشی های آمریکا در برابر ارسال تجهیزات مورد احتیاج کوبا برای مقابله با کرونا سوال کرد.

وزیر خارجه روسیه در پاسخ به این سوال ضمن انتقاد از مواضع آمریکایی ها گفت: نباید از خطوط قرمز (درباره یاری رسانی های) بشردوستانه عبور گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 572

به "مسکو درباره سیاسی کردن بحران کرونا هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو درباره سیاسی کردن بحران کرونا هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید