بازسازی و حفاظت از کهن ترین اثر معماری و بنای خشتی یزد ادامه دارد، 5.5 میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی نارین قلعه تخصیص یافت

به گزارش مجله بابلسر، خبرنگاران: بازسازی و حفاظت جبهه شرقی بنای ارزشمند نارین قلعه میبد که از آبان ماه سال 98 شروع شده بود همچنان ادامه دارد. 5.5 میلیارد ریال اعتبار نیز به بازسازی این اثر تخصیص یافته است.

بازسازی و حفاظت از کهن ترین اثر معماری و بنای خشتی یزد ادامه دارد، 5.5 میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی نارین قلعه تخصیص یافت

جهت دریافت خدمات آلاچیق های چوبی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

سیما حشمت سرپرست پایگاه پژوهشی میبد با اعلام این خبر به خبرنگاران گفت: ، در بازدید مدیرکل دفتر امور پایگاه های وزارت میراث فرهنگی از نارین قلعه میبد مبلغ 3 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار اسناد خزانه با سر رسید 1401 جهت بازسازی اضطراری نارین قلعه تخصیص یافت.

او گفت: تیم امانی پایگاه پژوهشی میبد از آبان ماه و در پی ریزش بخشی از خندق نارین قلعه آغاز به بازسازی اضطراری این جبهه کرد.

به گفته سیما حشمت، بازسازی برج و قسمتی از حصار قلعه که در معرض آسیب بود انجام و اصلاح تمام ناودان های جبهه شرقی و معین حریم باغات خندق با بندگذاری 2 متری تا بدنه خندق نیز توسط پایگاهپژوهشی میبد به خاتمه رسید.

رییس پایگاه پژوهشی نارین قلعه میبد با اشاره به ادامه عملیات حفاظت و بازسازی بخش های مورد اشاره توسط پیمانکار واجد شرایط، اضافه کرد: 2 میلیارد ریال اعتبار نیز برای ادامه بازسازی توسط دفتر امور پایگاه های وزارت میراث فرهنگی کشور برای ادامه بازسازی این بخش تخصیص یافت که عملیات حفاظت و بازسازی این بخش را تداوم بخشید.

به گفته سیما حشمت، علاوه بر جبهه شرقی بازسازی جبهه جنوبی نارین قلعه نیز توسط تیم حفاظت و بازسازی پایگاه پژوهشی اجرا شده است.

مدیر پایگاه پژوهشی نارین قلعه اضافه کرد: نارین قلعه به دلیل وسعت و قدمت تاریخی، در طول سال با پایش مستمر قسمت های ضروری، زیر نظر کارشناس باستان شناسی اداره کل میراث استان یزد بازسازی و حفاظت می گردد.

لازم به ذکر است، نارین قلعه میبد که در فهرست آثار ملی نیز به ثبت رسیده است، 7 هزار سال قدمت دارد و قدیمی ترین بنای خشتی دنیا و قدیمی ترین اثر معماری استان یزد است. تا به امروز نیز مواد فرهنگی و شواهدی در بازسازی های نارین قلعه به دست آمده است که شامل سفالینه هایی از عصر مفرغ و آهن است.

منبع: صدای میراث
انتشار: 12 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 680

به "بازسازی و حفاظت از کهن ترین اثر معماری و بنای خشتی یزد ادامه دارد، 5.5 میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی نارین قلعه تخصیص یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی و حفاظت از کهن ترین اثر معماری و بنای خشتی یزد ادامه دارد، 5.5 میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی نارین قلعه تخصیص یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید