مردم ارمنستان به نخست وزیر تا سه&zwnjشنبه برای استعفا مهلت دادند

به گزارش مجله بابلسر، ده‌ها هزار تن از حامیان اپوزیسیون ارمنستان در ایروان، پایتخت دست به راهپیمایی اعتراضی زده و خواهان استعفای نخست وزیر بابت امضای توافق صلح با جمهوری آذربایجان شدند.

مردم ارمنستان به نخست وزیر تا سه&zwnjشنبه برای استعفا مهلت دادند

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به نوشته روزنامه گاردین، شش هفته درگیری بی امان بین نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان با توافق صلح 10 نوامبر با میانجی گری روسیه خاتمه یافت.

احزاب اپوزیسیون ارمنستان به نیکول پاشینیان، نخست وزیر این کشور هشدار داده‌اند که اگر از سمتش تا اواسط روز سه شنبه کناره گیری نکند، یک نافرمانی مدنی در سراسر کشور به وجود می‌آید.

پاشینیان اما از کناره گیری امتناع نموده و از توافق صلح با دولت باکو دفاع می‌کند.

بیش از 20 هزار معترض در ایروان دست به اعتراض زده و فریاد نیکول، تو خائنی و نیکول، باید بروی سر دادند و سپس به محل اقامت وی روان شدند.

آرتور وانتسیان، رهبر حزب اپوزیسیون سرزمین و رئیس سابق سرویس امنیت ملی ارمنستان گفت: کرسی نخست وزیری ارمنستان اکنون به دست یک جسد سیاسی اشغال شده است.

چند تن از کشیش‌های کلیسای ارمنستان هم به جمع معترضان پیوسته و پاشینیان را بابت اینکه به جمهوری آذربایجان اجازه داده تا به بعضی از مکان‌های مقدس ارامنه کنترل داشته باشد، مورد انتقاد قرار دادند.

اپوزیسیون ارمنستان، نخست وزیر را مسئول ناکامی در مذاکراتی می‌داند که می‌توانست به نفع ارمنستان تمام گردد. آنها همچنین تأکید نموده‌اند که مخالفان برای لغو توافق صلح فشار نمی‌آوردند.

وازگن مانوکیان، که از جانب 17 حزب اپوزیسیون برای پست نخست وزیری کاندیدا شده، گفت: دولت انتقالی من به دنبال مذاکره مجدد درباره بعضی از موارد توافق صلح 10 نوامبر است. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 آذر 1399 بروزرسانی: 21 آذر 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 951

به "مردم ارمنستان به نخست وزیر تا سه&zwnjشنبه برای استعفا مهلت دادند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم ارمنستان به نخست وزیر تا سه&zwnjشنبه برای استعفا مهلت دادند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید