مراسم عمره در عربستان از سرگرفته شد

به گزارش مجله بابلسر، عربستان سعودی شنبه شب اظهار داشت که برگزاری مراسم عمره از شب شنبه -یکشنبه به وقت مکه مکرمه به صورت تدریجی ازسر گرفته می گردد.

مراسم عمره در عربستان از سرگرفته شد

به گزارش ایرنا از رسانه های سعودی، وزارت حج و عمره این کشور شنبه شب اعلام نمود که تمام آمادگی ها برای پذیرش عمره گزاران و در چارچوب توصیه های بهداشتی مناسب برای جلوگیری از ویروس کرونا تکمیل شده است.

این وزارتخانه اعلام نمود که مراحل برگزاری عمره به چهار مرحله تقسیم می گردد: در مرحله نخست 30 درصد ظرفیت مسجد الحرام و مسجدالنبی (ص) به زائران اختصاص می یابد، در مرحله دوم که 18 اکتبر (27 مهر) شروع خواهد شد، این ظرفیت به 75 درصد خواهد رسید.

براساس گزارش وزارت حج و عمره عربستان، مرحله سوم اول ماه نوامبر (دهه اول آبان) شروع می گردد و عمره و سفر عمره گزاران خارجی به مسجد الحرام و مسجد النبی (ص) با ظرفیت صد درصدی پذیرش شروع خواهد شد و با اعلام انتها همه گیری ویروس کرونا یا نابودی کامل آن، مرحله چهارم شروع می گردد.

برپایه این گزارش، مدیریت تطهیر و ضد عفونی مسجد الحرام اعلام نمود که این صحن مقدس روزانه 10 بار شسته می گردد و شستشو هر بار پس از آن صورت می گیرد که عمره گزاران از ادای مناسک عمره فارغ می شوند.

این گزارش می افزاید که در فرایند ضد عفونی مسجد الحرام 4 هزار کارگر زن و مرد فعالیت دارند و روزانه حدود 60 هزار لیتر از بهترین انواع مواد شوینده و ضدعفونی کننده استفاده می گردد.

وزارت حج و عمره عربستان همچنین پیش تر اعلام نموده بود که 108 هزار و 41 مجوز برای انجام مناسک عمره برای شهفرایندان و خارجی های مقیم این کشور صادر شده است.

براساس این گزارش، این مجوزها از زمان شروع فعالیت برنامه اعتمرنا از 27 سپتامبر تا انتها روز پنجشنبه یکم اکتبر صادر شد.

براساس اطلاعات منتشر شده از وزارت حج و عمره عربستان، از مجموع مجوزهای صادر شده 42 هزار و 873 مجوز متعلق به شهفرایندان سعودی است و حدود 65 هزار و 128 مجوز نیز مربوط به خارجی های ساکن عربستان است.

اعمال محدودیت شدید در عربستان که به دنبال شیوع ویروس کرونا اعمال شد، مراسم حج تمتع سال جاری را نیز تحت الشعاع خود قرار داد، به طوری که این مراسم سال جاری تنها با حضور 10 هزار زوار که تمام آنها ساکن عربستان بودند، برگزار گردید، درحالی که در سال گذشته 2019 حدود 2 میلیون و 500 هزار نفر مراسم حج را برگزار نموده بودند.

براساس تازه ترین گزارش وزارت بهداشت عربستان، در 24 ساعت گذشته آزمایش 419 تن دیگر به ویروس کرونا مثبت شد تا مجموع مبتلایان به کووید -19 در این کشور به حدود 336 هزار نفر برسد که از این تعداد بیش از 4 هزار و 850 نفر جان خود را از دست داده اند.

برگزاری محدود مراسم حج درحالی رخ داد که عربستان سالانه 12 میلیارد دلار از حج و عمره درآمد داشته و این کشور برنامه ریزی نموده بود گردشگری مذهبی خود را تا انتها سال 2020 میلادی، سالانه به 15 میلیون نفر افزایش دهد.

محدودیت در مراسم حج، فشار مالی بیشتری به سعودی وارد نموده است، کشوری که در شرایط کنونی با توجه به شیوع ویروس کرونا و اعمال محدودیت و نیز سقوط زیاد قیمت نفت، با بحران جدید مالی روبروست و سیاست ریاضت مالی را در پیش گرفته است و این کشور را مجبور کرد، قیمت بنزین را در چندین نوبت افزایش دهد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 20 آبان 1399 بروزرسانی: 20 آبان 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 883

به "مراسم عمره در عربستان از سرگرفته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراسم عمره در عربستان از سرگرفته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید