لیبی، آمادگی نخست وزیر جدید برای همکاری با تمام گروه ها و واکنش ژنرال حفتر

به گزارش مجله بابلسر، نخست وزیر جدید لیبی از تمام شهروندان این کشور خواست به منظور خاتمه دادن به درگیری ها و برگزاری انتخابات به شیوه دموکراتیک از دولت وحدت ملی حمایت نمایند.

لیبی، آمادگی نخست وزیر جدید برای همکاری با تمام گروه ها و واکنش ژنرال حفتر

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، عبدالحمید دبیبه در سخنانی که از تلویزیون لیبی پخش شد، گفت: به منظور ساختن کشور، سرانجام دادن به درگیری ها و رسیدن به مرحله برگزاری انتخابات دموکراتیک (24 دسامبر 2021) همگی باید از دولت وحدت ملی لیبی حمایت کنیم.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

نخست وزیر جدید لیبی توضیح داد: آماده ام به سخنان تمام لیبیایی ها گوش دهم و با وجود اختلافات فکری- سیاسی با تمام گروه ها، تشکلات و اقشار مختلف جامعه در سراسر کشور همکاری داشته باشم.

به نوشته روزنامه فرامنطقه ای الرای الیوم، وی رای اعضای نشست گفت وگوهای سیاسی به برنامه های دولتش را نمادی از پیروزی وحدت ملی در لیبی خواند و گفت: اکنون راه برای صلح و دستیابی به دموکراسی در کشور فراهم شده است.

نخست وزیر جدید لیبی توضیح داد: انتخابات سراسری لیبی طبق اصول دموکراتیک و قانون اساسی کشور برگزار خواهد شد و مناسبات لیبی با کشورهای همجوار بر اساس منافع ملی و حفظ صلح و ثبات در منطقه خواهد بود.

پنجمین دور نشست گفت وگوهای سیاسی لیبی تحت نظارت سازمان ملل در پایتخت سوئیس آدینه 17 بهمن به سرانجام رسید و شرکت کنندگان در آن عبدالحمید دبیبه به عنوان نخست وزیر جدید و محمد یونس المنفی را به عنوان رئیس شورای ریاستی لیبی انتخاب کردند

نخست وزیر 61 ساله لیبی موظف است، بسترهای لازم را برای برگزاری انتخابات سراسری 24 دسامبر امسال میلادی فراهم کند.

در همین حال، سخنگوی رسمی فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی که از دولت طبرق (حاکم بر شرق) حمایت می نماید، با ابراز خرسندی از تشکیل دولت موقت وحدت ملی در این کشور گفت: امیدواریم که این دولت با انجام اقدامات لازم بتواند انتخابات سراسری را در تاریخ معین شده برگزار کند.

از سوی دیگر، دولت طبرق (حاکم بر شرق لیبی) هم از تشکیل دولت وحدت ملی استقبال و بیان کرد: زمانی از قدرت استعفا خواهد داد که مجلس لیبی (مستقر درشرق) با آن موافقت نموده باشد.

عقیله صاحل رئیس مجلس لیبی مستقر در شرق این کشور، فتحی باشاغا وزیر کشور دولت وفاق ملی، صلاح النمروش وزیر دفاع این دولت با صدور بیانیه های جداگانه از تشکیل دولت وحدت ملی لیبی به ریاست عبدالحمید دیبیه حمایت کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 اسفند 1399 بروزرسانی: 24 اسفند 1399 گردآورنده: babalaser.ir شناسه مطلب: 1314

به "لیبی، آمادگی نخست وزیر جدید برای همکاری با تمام گروه ها و واکنش ژنرال حفتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیبی، آمادگی نخست وزیر جدید برای همکاری با تمام گروه ها و واکنش ژنرال حفتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید